بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نظر مشاور رئیس جمهور درباره بازگشت تحریم ها»،«واکنشرویانیان به شکایت وزارت ورزش»،«نگاهی دیگر به ماجرای ریاست عارف بر کمیسیون آموزش»،«جزئیات توافق کاهش نرخ سود بانک‌ها»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۴۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 18 June 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر مشاور رئیس جمهور درباره بازگشت تحریم ها

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در برنامه «لقاء الیوم» شبکه تلویزیونی الجزیره به تاثیرات بعد از توافق هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: در پسابرجام، صادرات نفت ایران افزایش یافت و علاوه بر این، تولیدات ایران به بازارهای جدید رسید. بازگشت تحریم‌های شورای امنیت و سازمان ملل امکانپذیر نیست و دولت‌های آینده آمریکا نمی‌توانند ضد ایران قطعنامه‌ای را در شورای امنیت به تصویب برسانند. وی در باره اوضاع سوریه نیز گفت: باید زمینه برای برگزاری انتخابات در سوریه فراهم شود. اکنون این زمینه وجود ندارد. زمانی که انتخابات برگزار شد، همه باید به نتیجه آن احترام بگذارند. ما نمی‌خواهیم موضوعی را بر ملت سوریه تحمیل کنیم.


اعضای فراکسیون ولایت به ۲۰۰نفر می رسد

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس دهم گفت: تعداد اعضای فراکسیون ولایت 175 نفر است که این تعداد قابل افزایش خواهد بود. چرا که فراکسیون ولایت باز بوده و بسته نیست که می‌تواند همه دوستانی که در راستای این فراکسیون و اهداف آن می‌توانند موثر باشند، را در خود جای دهد و پیش‌بینی می‌شود به 200 نفر هم برسد. بسیاری از افراد وارد لیست جریان خاصی شدند و این به این معنا نیست که آنها فکرشان این است، مانند آقای لاریجانی. اینکه که او (لاریجانی) را در لیست قرار دادند یا خود در لیست قرار گرفت دو مقوله جدا از هم است. بسیاری از نمایندگان هم غیر از فراکسیون ولایتی که اکنون قرار دارند می‌گویند ما را وارد لیست کردند در صورتی که بنده به شخصه نظر خودم مهم است و قطعاً همان را اعمال می‌کنم. کما اینکه مجلس هنوز شروع نشده بسیاری از گروه‌های سیاسی از لیست‌های دیگر آمدند به فراکسیون ولایت پیوسته و به زیر چتر این فراکسیون آمدند. فارس این خبر را منتشر کرد.


افشای فیشها، با هدف سرپوش گذاشتن بر فسادهای دولت گذشته!

رضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی در یک روزنامه نوشت: افشای چند مورد پرداخت حقوق بالا ،حاصل شفافیت دولت و ایجاد فضای باز و امن برای نقد است. فراموش نکرده‌ایم که انتقاد از دولت در دوره قبل چه هزینه‌های سنگینی داشت و از دل همان فضای بسته و انسدادی و نامحرم دانستن نخبگان و صاحبنظران و در تنگنا قرار دادن رسانه‌های منتقد، فسادهای چندهزار میلیاردی و دستبرد به بیت‌المال در حیاط‌خلوت‌ها و تاریکخانه‌های دولت قبل اتفاق افتاد. جامعه ایران بدرستی خادمان خود را از سوء‌استفاده‌کنندگان از قدرت تشخیص می‌دهد و انتظار این است که تخریبگران دولت به قاعده بازی جوانمردانه تن داده و خواست و اراده ملت را که در انتخابات روشن شده است، بپذیرند. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.


پیام‌های داعشی، برزیل را در حالت آماده‌باش قرار داد

سرویس‌های هوشمند برزیل اعلام کردند: پیام‌هایی به زبان پرتغالی در فرم‌های اینترنتی درباره گروه‌های داعشی در برزیل رد و بدل شده که این مساله موجب شد برزیل در حالت آماده‌باش قرار بگیرد. نوامبر سال گذشته بعد از حملات تروریستی در فرانسه، یکی از افراد داعش اعلام کرده بود هدف بعدی آنها برزیل است.در حال حاضر مسئولان امنیتی برزیل در حالت هشدار قرار دارند و بیش از 80 هزار مامور امنیتی در زمان بازی‌های المپیک در ریو حضور خواهند داشت. مشاهده این پیام‌ها نگرانی‌هایی درباره احتمال وجود گروه‌های تروریستی در برزیل (میزبان بازی‌های المپیک 2016) را افزایش داده است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


حضور جلیلی در انتخابات تهدید برای احمدی نژاد است

داوود سلیمانی، به احتمال حضور جریان حامی دولت احمدی‌نژاد در دوره هشت ساله ریاست جمهوری او و شخص احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: چندان بعید نیست احمدی‌نژاد مجدداً هوس برگشت به قدرت داشته باشد چون به هرحال او نماینده یک نوع تفکری است که خود را انقلابی، مصِر و پایدار بر مواضع گذشته یعنی مواضع دو دولتی که او سکان اجرایی آن را بدست داشت، می‌داند. او در ادامه اضافه کرد: ممکن است امثال آقای مصباح یزدی به جلیلی تکلیف کنند که بیاید. از طرفی کاراکتر جلیلی تکلیفی است، یعنی تا احساس تکلیف نکند، حضور پیدا نخواهد کرد. با این‌همه نباید فراموش کرد که جلیلی حضور در صحنه سیاسی کشور را دوست دارد. با این وجود حضور وی تهدیدی جدی برای احمدی‌نژاد خواهد بود؛ از این رو بعید می‌دانم عقلای قوم اجازه چنین رقابتی را بین اصولگرایان را بدهند. سلیمانی به احتمال رد صلاحیت احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: با توجه لطماتی که او در دو دوره ریاست جمهوری، به کشور. زده شد، بعید است که تایید صلاحیت شود. مثلث این خبر را منتشر کرد.


جعل نامه به نام معصومه ابتکار در تلویزیون!

در فضای مجازی متنی تحت عنوان نامه معصومه ابتکار به یک مخترع منتشر شد ولی رئیس سازمان محیط زیست، چنین نامه‌ای را جعلی خوانده است.در کانال تلگرامی معصومه ابتکار - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - آمده است:نامه منسوب به اینجانب جعلی است و از جاعلان آن شکایت کرده و موضوع را مورد پیگیری قرار خواهم داد. در این نامه نه‌تنها امضا کاملا جعلی و غیر واقعی است، بلکه ادبیات نامه و عنوان به کار رفته برای امضا‌کننده نیز سابقه نداشته است.متاسفانه مدتی است فردی به نام جمشید آرین مدعی ساخت خودروی برقی با دروغ‌پراکنی و جوسازی سعی در بازار گرمی برای خود دارد که موضوع از سوی معاونت محیط زیست انسانی سازمان پاسخ گفته شده است.خودروی ادعایی وی در سال 1381 قدیمی‌ترین فن‌آوری تولید خوروی برقی بوده و به دلیل استفاده از تعداد زیاد باطری سربی نه‌تنها برای شهری مثل تهران با شیب‌های تند قابلیت استفاده نداشت، بلکه به طور کل محدودیت زیادی داشت. در آن سال‌ها خودروسازانی چون سایپا هم اقدام به تولید خودرو برقی کردند ولی به دلیل تکنولوژی ابتدایی، مورد توجه قرار نگرفت. خرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.


نظر هاشمی درباره بازگشت احمدی نژاد

آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب از پیشنهاد خود به دولت برای رفع رکود و رونق تولید سخن گفت و تاکید کرد که این پیشنهادات را دو سال پیش به دولتمردان ارائه کرده ولی تاکنون اجرا نشده است.وی اظهار کرد: من نظریه‌ای داشتم که اول به آقای روحانی و زمانی به بعضی از وزرا گفتم. حرف من این بود که می‌توانیم مسائل اقتصادی را به آسانی حل کنیم. آن روزها تحریم بودیم و خیلی با برجام فاصله داشتیم. گفتم، نقدینگی در کشور ما زیاد است که تورم معلول آن است. اگر نقدینگی در مسیر تولید برود، ولو گرانی باشد، اما شغل باشد و مردم درآمد داشته باشند، مزاحم اقتصاد کشور نیست. نقدینگی مثل بهمن دارد کشور را خفه می‌کند، اما در تولیدات چیزی نیست که به نیازهای مردم جواب دهد. اگر همه چیز و همه کارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر طبیعی انجام شود، آقای روحانی{در انتخابات بعدی} رقیب جدی ندارد. نگرانی از بازگشت احمدی‌نژاد ندارم چون مردم آگاه هستند و از عملکرد آن جریان در آن ۸ سال در همه ابعاد خبر دارند ، اما در عین حال بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت را غیرممکن و غیرمتحمل نیست ، در عالم سیاست و در این کشور، به کرات شاهد اتفاقاتی بودیم که با معادلات عقلی و منطقی غیرقابل تحقق بود. روزنامه قانون این خبر را منتشر کرد.


حق اوقات فراغت فرزندان و کمک هزینه ورزش در فیش حقوقی یک مدیر

بانک‌هایی که با هزاران اما و اگر وام 5 تا 10 میلیون تومانی به جوانان می‌دهند، در یک سال گذشته مجموعا یک و نیم میلیارد تومان وام 4 درصد فقط به 5 نفر از مدیران صندوق توسعه ملی پرداخت کرده‌اند.مدیرانی که البته هر کدام از آنها 37 تا 57 میلیون تومان حقوق ماهانه نیز دریافت می‌کنند و در این حقوق‌ها عناوینی همچون «حق اوقات فراغت فرزندان» و «کمک هزینه ورزش» نیز وجود دارد! جالب اینکه رئیس صندوق توسعه ملی که با حقوق میانگین ماهانه 57 میلیون فقط از یک دستگاه، بعید می‌رسد زندگی‌اش لنگ وام باشد، 300 میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود 4 درصد دریافت کرده است. اکنون اجرایی شدن دستور رئیس‌جمهور برای شناسایی حقوق‌های نامتعارف، استرداد مبالغ به بیت‌المال و برکناری مدیران متخلف، نخستین انتظاری است که مردم از دولت تدبیر و امید دارند. فارس این خبر را منتشر کرد.


نگاهی دیگر به ماجرای ریاست عارف بر کمیسیون آموزش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تکیه عارف بر کرسی ریاست کمیسیون آموزش را موجب از بین رفتن یک سهمیه مجلس در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواند.سید محمد جواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص رایزنی ها برای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در حال حاضر چند نامزد برای ریاست این کمیسیون مطرح هستند که آقایان عارف و زاهدی وفا از این جمله اند.وی در ادامه با اشاره به تمایل فراکسیون امید به ریاست محمدرضا عارف بر کمیسیون، افزود: آقای عارف در حال حاضر عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: طبق قانون رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات عضو حقوقی کمیسیون آموزش و تحقیقات است بنابراین اگر وی رئیس کمیسیون آموزش نشود، این کمیسیون در شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲ رای خواهد داشت و قدرت چانه زنی مجلس در این شورا افزایش می یابد.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت:در این خصوص با اعضای فراکسیون امید رایزنی داشته ایم و آن ها نیز این بحث منطقی را قبول دارند.این مطلب در مهر منتشر شده است.


روایت فریدون از دیدار با تاج زاده

حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور اخیراً به برخی نزدیکان خود درباره دیدارش با مصطفی تاج‌زاده گفته است:‌ این دیدار اصلاً برنامه‌ریزی شده نبوده و کاملاً اتفاقی انجام شده است.وی در توضیح این دیدار و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و اینکه گفته شده است به‌نیابت از جانب رئیس‌جمهور به ملاقات تاج‌زاده رفته است، با رد این مطلب گفته:‌ بنده آن روز به دیدار یکی از آشنایان به آن ساختمان رفته بودم و اصلاً خبر نداشتم که منزل تاج‌زاده هم در همان ساختمان است. حین برگشت در آسانسور بودیم که درب آسانسور باز شد و آنها ما را دیدند و مجبور شدیم از آسانسور بیرون رفته و با وی احوالپرسی کنیم که در همان زمان عکسهایی از ما گرفته‌ و در فضای مجازی پخش کرده‌اند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


جوانفکر و سه خبرنگار به 91 روز حبس محکوم شدند

شنیده ها حاکی است براساس حکم دادگاه پرونده حمله به روزنامه ایران ، علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل سابق موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و سه تن از خبرنگاران ایران به نامهای عبدالرضا سلطانی، سعید یوسفی پور و حسن قاسمی، هریک به 91 روز حبس محکوم شده اند. هنوز نامه رای صادره ابلاغ نشده و اطلاع دقیقی از حکم صادره در دست نیست که به محض دریافت منتشر خواهد شد.این مطلب در سایت دولن بهار منتشر شده است.


جزئیات توافق کاهش نرخ سود بانک‌ها

کورش پرویزیان رئیس کانون بانک‌های خصوصی و مدیرعامل بانک پارسیان در نامه‌ای توافق بانک‌ها برای نرخ سود سپرده را به اطلاع رئیس کل بانک مرکزی رساند.در این نامه آمده است: کوشش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت در کاهش نرخ تورم و تدارک زمینه‌های رشد بالنده دراقتصاد کشور، مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری را بر آن داشت تا در چارچوب اقتصاد مقاومتی، اقدام و عملی متناسب با سیاست‌های اقتصادی دولت به‌عمل آورند.از این رو مدیران عامل سیستم بانکی کشور در بیستمین نشست مشترک خود که در تاریخ 95/03/23 برگزار شد، پیشنهاد نمودند از تاریخ 95/04/1 نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های مدت‌دار یکساله خود را حداکثر معادل 15 درصد قرار داده و نرخ سایر سپرده‌های کوتاه مدت به تناسب نرخ مزبور کاهش یابد.فارس این خبر را منتشر کرده است.


واکنشرویانیان  به شکایت وزارت ورزش

محمد رویانیان در گفت‌وگویی در خصوص اینکه گفته می شود وزارت ورزش از او و علی فتح‌الله‌زاده به دلیل پرداخت‌های میلیاردی به بازیکنان زمانی که مدیرعامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بودند، شکایت کرده است گفت: من شنیده‌ام که وزارت ورزش از ما دو نفر شکایت کرده است، مبنی بر اینکه به برخی از بازیکنان پرداخت‌های میلیاردی داشته‌ایم. حتی شنیده‌ام که فتح‌الله‌زاده پاسخ‌هایی هم در این خصوص داده و من هم شاید پاسخ‌هایی بدهم.وی ادامه داد: البته باید بگویم تا حدودی این حرف‌ها درست است، اما این مسئله تناقض زیادی دارد؛ چراکه شنیده‌ام برخی از بازیکنان الان حدود 2 میلیارد تومان هم از این دو باشگاه گرفته‌اند که اگر این موضوع صحت داشته باشد، دستگاه‌های نظارتی نباید بین زمان ما با الان فرق قائل شوند. اگر مبالغ الان میلیاردی نیست که آن را شفاف اعلام کنند و اگر هم این مبالغ در حال حاضر میلیاردی است که باید با مسببان آن برخورد شود.مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: اینکه دستگاه‌های نظارتی فهمیده‌اند زمان ما مبالغ میلیاردی داده شده و الان متوجه نمی‌شوند، دو حالت دارد، زمان ما قراردادها شفاف اعلام شد، اما شاید اسناد جذب بازیکنان فعلی مخفی می‌ماند و شاید هم قراردادهای مخفی امضا می‌شود. باید بررسی کنم تا ببینم اصل ماجرا چیست، قطعاً این مسئله را پیگیری خواهم کرد. باید مشخص شود سند اینکه زمان ما پرداخت‌ها چگونه بوده، چطور به‌دست مسئولان رسیده و چرا الان سندهای فعلی در دسترس نیست؟رویانیان در پاسخ به این سؤال که آیا می‌پذیرید که بازیکنان میلیاردی در زمان مدیریت‌تان در پرسپولیس وجود داشته یا خیر، تصریح کرد: شاید یکی‌، دو بازیکن به دلیل‌های خاص این مبلغ را گرفته باشند، به‌طور مثال محمدرضا خلعتبری زمانی که قرار بود از عجمان امارات جذب ما شود، هزینه‌ای برای ما داشت و شاید یکی‌، دو بازیکن به دلیل شرایط خاص یک میلیارد و 100 میلیون تومان پول گرفته باشند، البته باید بگویم زمان ما چیزی مخفی نبود، اما الان شنیده‌ام که رقم‌ها بالاتر بوده است.این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.


پیش‌بینی پوتین از اقتصاد جهان

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، طی سخنانی در نشست اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه گفت: مشکلات ساختاری در اقتصاد جهانی هنوز مرتفع نشده و هنوز امکان رشد اقتصادی مجدد در جهان فراهم نشده است.پوتین تاکید کرد: پس از بحران‌های اقتصادی سال‌های 2008 و 2009 امکان بهبود تعادل مالی در جهان فراهم شد و اگرچه مشکل روند افزایشی بدهی‌های عمومی به طور کامل حل نشد اما محدود شد و این امکان به وجود آمد که جریان نقدینگی شفاف و قابل مدیریت شود.رئیس جمهور روسیه در سخنان خود افزود: انتظار می‌رود با توجه به شرایط پیش رو رقابت در بازار جهانی تشدید شده و مشکلاتی در جریان انتقال فناوری ایجاد شود.وی تاکید کرد: شرایط بحرانی ژئوپلوتیک کنونی در جهان به طور عمده به دلیل تداوم چالش‌های اقتصادی در جهان است.پوتین ادامه داد: تنش‌های کنونی همچنین به عدم اطمینان کشورها نسبت به شرایط اقتصادی خود نیز مربوط می‌شوند.وی تاکید کرد: این خطر وجود دارد که تنش‌های ژئوپلوتیک موجود بیش از این نیز تشدید شده و حتی به طور عمد تحریک شوند.


انتقاد بی سابقه برانکو از کی‌روش

برانکو ایوانکوویچ که صبح امروز برای انجام تست پزشکی بازیکنان پرسپولیس به مرکز پزشکی فیفا مراجعه کرده بود، درباره این مرکز گفتگویی با اهالی رسانه داشت. البته وی در بخشی از صحبت‌هایش انتقادات بی سابقه‌ای را از تصمیم کارلوس کی‌روش مبنی بر منع تمرین ملی پوشان و عدم حضورشان در تست پزشکی انجام داد.برانکو که از عدم حضور بازیکنان ملی پوشش در تستهای پزشکی ناراحت بود، درباره تصمیم کی‌روش و استراحت به بازیکنان تیم ملی گفت: کی‌روش باید در خدمت فوتبال ایران باشد نه اینکه با بازیکنان گروکشی کند. من از او مایوس و ناامید شدم.وی با بیان اینکه برایش عجیب است سرمربی تیم ملی نسبت به تست دادن بازیکنان ملی پوش اینطور تصمیم بگیرد، گفت: بازیکنان بدون تست دادن نمی‌توانند در مسابقات حضور یابند. به نظرم کی‌روش وارد بازی‌های خطرناک شده است. شاید کی‌روش می‌خواهد تصمیم بگیرد که چه تیمی از لیگ سقوط کند و چه تیمی قهرمان شود!سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که درباره این موضوع آیا کی روش مقصر است یا بازیکنان و اینکه چه تنبیهی برای بازیکنان درنظر می‌گیرد، گفت: به نظرم بازیکنان مقصر هستند. بازیکن پول می گیرد و باید به وظیفه خود در قبال باشگاه عمل کند. من در حیطه وظایف خودم می‌گویم که اجازه نمی‌دهم بازیکنان ملی پوش به اردو تیم ملی بروند.


اعطای وام برهنگی در چین!

به تازگی وام دهندگانِ وبسایت "جی دی کپیتال" در چین اعلام کردند دانشجویان زن برای دریافت وام اینترنتی موظفند تصاویر برهنه خود را به عنوان وثیقه در اختیار وام دهندگان قرار دهند. به دنبال انتشار این خبر، تعدادی از دانشجویان تصاویر برهنه خود را درحالی که کارت شناسایی را در دست خود نگه داشته بودند، برای شرکت "جی دی کپیتال" ارسال کردند. گفته می شود در ازای این اقدام، متقاضیان می توانند 2 تا 5 برابر افراد دیگر وام دریافت کنند.وام دهندگان به دانشجویان گفتند درصورتی که وام را در موعد مقرر بازپرداخت نکنند، تصاویر برهنه آنها در اینترنت منتشر خواهد شد. روزنامه "بیجینگ یوث دیلی" در گزارشی اعلام کرد یکی از دانشجویان در این خصوص گفت: قرار است به زودی یک تجارت کوچک راه اندازی کنم. به همین دلیل در ماه فوریه (حدود 4 ماه پیش) با ارسال عکسهای برهنه خود به این وبسایت در ازای دریافت 120000 یوآن (12873 پوند) موافقت کردم. اما در مدت 4 ماه، بدهی های من بیش از 2 برابر شده است. این دانشجو از بیم انتشار تصاویر برهنه اش در اینترنت مجبور شد از خانواده اش پول قرض بگیرد. از روز چهارشنبه تاکنون بیش از هزاران نفر در اینترنت در خصوص "وام برهنگی" نظراتی منتشر و این اقدام تحقیرکننده را محکوم کرده اند.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


جزییات شکایت مهدی هاشمی از نشریه رمز عبور

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص شکایت موکلش از نشریه «رمز عبور» اظهار داشت: مدیر مسئول نشریه رمز عبور قبلا مدیر مسئول روزنامه ایران بود و همان زمان مدیریت در روزنامه ایران از جزییات پرونده موکل بنده باخبر بودند.وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه شش سال قبل متعاقب شکایت مهدی هاشمی از این فرد، در زمان مدیریتش در روزنامه ایران، به حبس تعلیقی محکوم شده بود، گفت: این بار نیز بنا به گفته آقای محمدی بازپرس پرونده مهدی هاشمی، افشای تحقیقات اولیه سبب بروز مشکلاتی در پرونده شده است.علیزاده طباطبائی ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه با گذشت دو سال و نیم از طرح این شکایت بالاخره بازپرس پرونده را برای رسیدگی به دادگاه فرستاد، تاکید کرد: نشریه رمز عبور کل کیفرخواست موکل بنده و برخی مطالب جعلی در ارتباط با پرونده را منتشر کرده است در حالی که به نظر می‌رسید باید پس از حکم قبلی و حبس تعلیقی متنبه شده باشد.وکیل مهدی هاشمی گفت: این نشریه کل کیفرخواست ۲۰- ۳۰ صفحه‌ای را منتشر کرده و اتهام‌های متعددی را که مهدی هاشمی از آنها تبرئه شده بود را مجددا مطرح کرده است.او با بیان اینکه معلوم نیست این فرد از کجا به جزییات پرونده موکلم دسترسی داشته‌اند، تاکید کرد: انتشار کیفرخواست جرم است. از این رو از سوی موکل من شکایتی علیه او داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :