فرمانده انتظامي هرمزگان با بيان اينكه در ٤٨ساعت گذشته محموله ي بزرگ قاچاق كالا به ارزش ٦٥ميليارد ريالي از چندين كانتينر كشف شد، اظهاركرد: اين محموله كه با هوشياري ماموران انتظامي استان در گلوگاه شهيد ميرزايي كشف شد بنابر اعلام مسئولان گمرك در يك چشم بهم زدن قطع سيستم ،موفق به عبور شده اند.
کد خبر: ۲۴۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 20 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردارعزيزالله ملكي در جمع خبرنگاران افزود: كالاي كشف شده شامل لوازم خانگي، لوازم خودرو و آرايشي بهداشتي است كه با سوء استفاده از اوراق گمركي و جعل اسناد از مبادي رسمي وارد كشور شده است.
 
وي ادامه داد: برخي از اين كانتينرها پس از ورود در انبارهايي دپو و سپس به مقاصد مختلف در كشور بارگيري شده بود.
 
رييس پليس استان بیان کرد: دستگاه هاي فني  كنترل بار در گمرك قديمي و ناكارآمد است كه اين امر زمينه سوء استفاده را براي قاچاقچيان كانتينري فراهم كرده است.
 
ملكي با بيان اينكه امسال تا كنون ٨٠٠ميليارد ريال كالاي قاچاق  در استان كشف شده است، بيان کرد: تجربه معدوم كردن سيگارت هاي قاچاق نشان داده اگر كالاهاي قاچاق پس از كشف معدوم شوند قاچاق كالا به ميزان  قابل توجهي كاهش پيدا خواهد كرد.
 
به گفته وي نقاط كور قاچاق كالا  كه اقتصاد كشور را هدف قرار گرفته است از جمله در گمرك بايد برطرف شود تا شاهد چنين حجمي از قاچاق از مبادي رسمي نباشيم.
 
فرمانده انتظامي هرمزگان در پاسخ به اين پرسش كه با وجود تاكيد جدي مسوولان عالي رتبه كشور بر مبارزه بي امان با قاچاق كالا چرا همچنان شاهد ورود انبوه كانتينرهاي قاچاق از مبادي رسمي هستيم ، اظهاركرد: نيروي انتظامي با تمام توان پاي كار است،پاسخ به اين پرسش را از مسئولان گمرك بخواهيد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار