عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری 200 مسئولیت مهم شهری را بر عهده دارد که برای انجام آنها اعتبار کافی در اختیار ندارد.
کد خبر: ۲۴۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 20 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسلام باوقار ظهر امروز در حاشیه نشست کمیسیون‌های شورای شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دلایلی که شهرداری‌ها به طور پیوسته در نسبت با مطالبات مردم فاصله دارند، انبوه وظایفی است که بر دوش شهرداری‌ها قرار گرفته اما منابع کافی برای اجرای آنها در اختیار شهرداری‌ها نیست.
 
وی بیان کرد: بیش از 200 وظیفه در حوزه مدیریت شهری بر دوش شهرداری‌ها قرار دارد اما منابع شهرداری برای پوشش دادن کامل این وظایف کافی نیست.
 
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: یکی از راهبردهای ایجاد مدیریت شهری نیز افزایش میزان اختیارات و سطح توان شهرداری‌ها برای پیشبرد امور مرتبط با توسعه شهری است که باید به طور جدی‌تری در مجلس دهم پیگیری شود تا بتوانیم توازنی میان انتظارات مردم و سطح توان شهرداری‌ها ایجاد کنیم.
 
باوقار خاطرنشان کرد: شوراهای شهر تنها محدود به نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها نیستند و بر اساس قانون اساسی کشورمان و قانون شوراها، همه دستگاه‌های مرتبط با توسعه شهری باید در برابر شوراها که برخواسته از اراده مردم هستند، پاسخگو باشند.
 
وی عنوان کرد: انتظار داریم که همه دستگاه‌ها در این زمینه به یاری شهرداری بیایند، چراکه سرعت دادن به روند توسعه شهری بدون همکاری و همیاری دیگر دستگاه‌ها میسر نیست.
 
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: ساماندهی وضعیت مدیریت شهری و ارائه خدمات مطلوب به مردم، سبب ارتقای سطح زندگی شهرنشینی می‌شود و به لحاظ زیبایی منظر شهری نیز تاثیر فراوانی دارد و باعث تقویت گردشگری می‌شود.
 
باوقار تأکید کرد: پیگیری مناسب قانون جامع مدیریت شهری انتظار شوراها از دولت یازدهم و مجلس دهم است و امیدواریم تا توجه کافی در این زمینه به شهرداری‌ها و شوراها صورت گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار