این روزها نه تنها خانه تاریخی حیرانی یزد از عملکرد مسئولان حیران مانده است بلکه 22 هنرمند فعال در این خانه، در عجب کار مسئولان اداره کل میراث فرهنگی این استان هستند.
کد خبر: ۲۴۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 20 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»،این خانه تاریخی از اسفند سال گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی استان یزد به اجاره بیش از 22 هنرمند به سرپرستی خانم زهرا کارگر درآمده است و این درحالی است که هنوز تاریخ اجاره نامه آن به اتمام نرسیده، ظاهرا این خانه تاریخی در اختیار کانون وکلای این استان قرار گرفته است.

مریم علومی یکی از هنرمندان مشغول در خانه حیرانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما می گوید: این خانه تاریخی به مبلغ250 هزار تومان به هنرمندان برای ارائه کارهای صنایع دستی و برپایی کلاس های آموزشی اجاره داده شده بود اما هفته گذشته اعلام شد این خانه را تخلیه کنیم و از این به بعد در اختیار کانون وکلای استان قرار گرفته است.

وی می افزاید: این درحالی است که تعدادی از هنرمندان غرفه دار در این خانه تاریخی از معلولان هستند.

زهرا کارگر نیز به عنوان مسئول هنرمندان ساکن خانه حیرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما هم می گوید: معاون استانداری با حضور در محل به ما گفت زودتر این خانه را تخلیه کنید و آمدن کانون وکلای استان یزد به این محل به نفع استان و پیشرفت استان است.

وی اظهار می دارد: تا کنون هیچ پاسخ قانع کننده ای از اداره میراث فرهنگی یزد به ما داده نشده است و ما مجبور شدیم نامه ای برای آقای نامور مطلق معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بنویسیم.

کارگر ادامه می دهد: مقامات میراث فرهنگی استان یزد اعلام کرده اند هنرمندان می توانند در دو محل منتقل شوند و این درحالی است که هنوز اجاره نامه ما معتبر است.

بنابراین گزارش هنوز هنرمندان حاضر به تخلیه خانه حیرانی یزد نشده اند، حالا باید دید با نامه ای که به معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشته شده است آیا سازمان میراث فرهنگی در سامان دادن اوضاع خانه حیرانی دخالت می کند یا نه ؟.

خانه حیرانی که از بناهای قدیمی یزد و متعلق به دوره قاجاراست، دارای ساختمانی چهار طرفه متناسب با فصول مختلف سال و دربند و هشتی زیبا، بادگیر منحصر به فرد و… است. 

این خانه در محله یوزداران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار