استاندار خراسان رضوی گفت: 10 میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردها در شهرستانهای گناباد و بجستان به عنوان کانون این بحران در استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۲۴۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 22 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، علیرضا رشیدیان در شورای اداری شهرستان بجستان با بيان اين مطلب، اظهار كرد: از این مبلغ پنج میلیارد ریال برای هر یک از شهرستانهای گناباد و بجستان در نظر گرفته شده است.

وی بيان کرد: مقابله با ریزگردها بسیج و عزم همگانی تمام اقشار مردم و دستگاه های اجرایی را می طلبد.
استاندار خراسان رضوي گفت: کمبود منابع آب و کاهش 60 درصدی بارندگی امسال در بجستان نسبت به سال گذشته موجب شد تعدادی از مناطق این شهرستان با تانکر آبرسانی شوند ولی با توجه دولت، اعتبار جبران خسارتهای خشکسالی افزایش یافته است.
رشيديان افزود: مردم بجستان با سخت ترین شرایط که طبیعت بر آنان تحمیل کرده کنار آمده اند و حل مشکلات این مردم صبور وظیفه ماست و هرکس روحیه ناامیدی را به جامعه تزریق کند، نقش سرباز دشمن را ایفا کرده است.
وی همچنین خواستار اختصاص اعتبار ویژه برای بجستان از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان رضوی برای کاهش مشکل کمبود آب در این شهرستان شد.
رشیدیان با انتقاد از روشهای قدیمی آبیاری در بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به مصرف 89 درصد منابع آب استان در بخش کشاورزی در صورت بهره گیری کشاورزان از روش های نوین آبیاری، مشکل کمبود آب شرب کاهش می یابد.
استاندار خراسان رضوي استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق کویری را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: می توان با استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به احداث نیروگاه های پنج کیلو واتی انرژی خورشیدی اقدام کرد و وزارت نیرو برق تولیدی این واحدها را خریداری می کند.
وی افزود: افرادی که توانایی ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این بخش را دارند، می توانند در ازای بکارگیری هر نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) مبلغ 150 میلیون ریال و در ازای بکارگیری هر فرد عادی مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.
رشیدیان ادامه داد: معاون اول رئیس جمهوری از ابتدای تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به صورت جدی پیگیر مسائل اقتصادی خراسان رضوی است و 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های مصوب در این استان موجود است و در حوزه طرحهای اقتصادی مشارکتی روستاهای بیش از 50 خانوار نیز طرح کارخانه خوراک طیور روستای مرندیز بجستان به عنوان نخستین طرح استان اعتبار دریافت کرده است.
با بیان اینکه برای تکمیل طرحهای نیمه تمام در استان 27 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است گفت: باید از همه ظرفیتهای موجود برای تکمیل این پروژه ها بهره ببریم.
استاندار خراسان رضوي همچنین خواستار تسریع در تخصیص اعتبار برای تکمیل استخر شهرستان بجستان شد.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار