کد خبر: ۲۵۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 25 June 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس جهاد کشاورزی استان یزد از افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ها در یزد خبر داد و گفت: در حال حاضر هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی استان یزد زیر کشت گلخانه ای قرار گرفته است.

سیدجمال سجادی پور با اشاره به اینکه گسترده ترین سطح زیرکشت استان یزد به کشت خیار سبز گلخانه ای اختصاص دارد، اظهار داشت: گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، سبزیحات و گیاهان دارویی نیز بخش قابل توجهی از کشت‌ های گلخانه ای استان را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: استان یزد همچنین در زمینه تولید گل‌ های شاخه بریده در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد به نحوی که سالانه ۱۷ میلیون شاخه گل با کیفیت مناسب و مورد پسند بازار تولید می کند.

سجادی پور با بیان اینکه استان یزد نه تنها از نظر منابع آبی بلکه از نظر خاک حاصلخیز نیز با مشکل مواجه است، افزود: به دلیل وجود این محدودیت‌ها، کشت‌ های متراکم نظیر کشت‌ های گلخانه ای در دستور کار جهاد کشاورزی است.

یزد بدون باغ‌های موجود قابل سکونت نیست

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد تاکید کرد: با وجود کمبود منابع آبی نمی توان باغداری در یزد را متوقف کرد زیرا اگر محدود باغ‌های موجود در استان یزد نباشند، یزد غیرقابل سکونت خواهد شد بنابراین لازم است باغداری و کشت هایی غیر از کشت های گلخانه ای نیز مدنظر قرار گیرد.

سجادی پور تصریح کرد: برای حفظ باغ ها و مزارع کشاورزی باید به سمت اجرای سیستم های آبیاری نوین برویم زیرا مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی با مشکل مواجه است و نگرانی های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی یادآور شد: به این منظور به کشاورزانی که می خواهند روش های آبیاری در اراضی و باغ های خود را تغییر داده و به سمت سیستم های آبیاری نوین روی آورند، علاوه بر تسهیلات کم بهره، تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت می شود.

۶۵ درصد خیار سبز تولیدی در استان یزد صادر می شود

سجادی پور در مورد صادرات محصولات گلخانه ای نیز بیان کرد: عمده ترین اقلام صادراتی محصولات گلخانه ای یزد به خارج از کشور خیار سبز است به نحوی که ۶۵ درصد محصول تولیدی این استان به خارج از کشور صادر می شود.

وی از تلاش برای بازسازی و نوسازی ۱۶۰ هکتار از گلخانه های یزد خبر داد و افزود: یکی از مشکلات عمده گلخانه های یزد، کم ارتفاع بودن آنها است که لازم است در این زمینه بهسازی انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: بهسازی و بازسازی گلخانه ها در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام می شود و در این راستا سال گذشته شاهد افزایش ۸۰ هکتاری گلخانه های یزد نیز بوده ایم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار