دیروز رهبر معظم انقلاب از مسئولین ارشد قوه قضائیه خواستند تا در مورد پیگیری حقوق از دست رفته ملی مانند برداشت های غیر قانونی از اموال بلوکه شده ایران در امریکا اقدامات شایانی انجام دهد.
کد خبر: ۲۵۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 30 June 2016
حوزه هنری (HHNEWS.IR) از یک هفته پیش در راستای رسالت انقلابی خود اقدام به برگزاری  کمپینی مردمی برای محافظت از اموال ایران در امریکا و نیز اعتراض به دبیر کل سازمان ملل مبنی بر انجام وظیفه خود در برابر دزدی آشکار امریکا از اموال ایران یعنی برداشت دومیلیارد دلاری، تشکیل داد.

مساله مهم اینجاست که تبلیغات این کار ارزشمند در  پربیننده ترین لحظات آنتن یعنی در مواقع پخش بازی های یوفا به صورت زیرنویس انجام می شد.

نکته مهم دیگر اینکه این کمپین را بیش از صد هنرمند مطرح کشور را تایید و امضا کرده اند.
نتیجه بیش از دو هفته تلاش و تبلیغات و استفاده از نام هنرمندان این مرزو بوم  .. جمع آوری 81 هزار امضای الکترونیک شده است.
حال این سئوال را میتوان مطرح کرد که آیا براستی چرا این همه تبلیغات فقط 81 هزار نفر را جذب کرده است.
به نظر می رسد دوفرضیه برای این مساله قابل طرح است.
1-احتمالا بیننده تلویزیون به قدری پائین آمده که حتی برای دیدن فوتبال هم از رسانه های خارجی استفاده می کنند. البته با توجه به آمار تاسف آوری که از میزان استفاده از ماهواره و سایر شبکه های اجتماعی فضای مجازی می تواند موید این موضوع باشد.
2-جامعه ایرانی با اینکه در شعارهای پرطمتراقی در خصوص منافع ملی می دهد اما در واقع این مساله در حد شعار باقی مانده و تبدیل به شعور اجتماعی نگریده است.
اینکه پول ما را کسی در دنیای خارجی می خورد ربطی به حاکمیت احمدی نژاد یا خاتمی و هاشمی بر دولت ندارد. این پول متعلق به همه ماست و گمان نمی رود مساله دزدی از اموال ایران را بتوان خطی و جناحی تلقی نمود و مثلا برای قهر با جناحی آن را بایکوت کرد.

3- 100 هنرمند و بازیگر این کشور در تجمیع افکار عمومی مردم برای انسجام ملی  توانایی  آنچنانی ای ندارند. این موضوع را باید در کنار این مساله تحلیل کرد که بعضا این عزیزان در اینستاگرام بالای چندصد هزار فالوور دارند. بنابراین می توان ادعا نمود یا طرفداران این قشر عزیز علاقه ای به فعالیت غیر هنری ایشان ندارند و یا اینکه هنرمندان ملی ما برای چنین کمپین هایی نمی خواهند سنگ تمام گذاشته و از تمام توان خود استفاده نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :