مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با بیان اینکه تفاهم نامه های آموزشی با نهادهای نظامی و انتظامی منعقد شده گفت: بر اساس این تفاهم نامه ها سربازان وظیفه در این استان در 40 حرفه مهارتی آموزش می بینند.
کد خبر: ۲۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 20 April 2015
حمیدرضا خانپور در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای سربازان وظیفه پس از پایان دوران خدمت، از اهداف مهم ارائه آموزش های مهارتی است.

وی با بیان اینکه 40 حرفه مهارتی به سربازان وظیفه آموزش داده می شود خاطر نشان کرد: نصب و سیم کشی تجهیزات الکتریکی ساختمان، مکانیک موتورهای بنزینی، بازپیچی موتورهای اسنکرون 3 فاز، جوشکاری TIG فولاد کربنی، درودگری، صنایع ساختمان و فناوری اطلاعات از حرفه هایی است که به سربازان آموزش داده می شود.

خانپور توجه به تقاضا محوری و بازار کار را از دلایل انتخاب حرفه های آموزشی دانست و گفت: سربازان پس از دوران خدمت می توانند با مجهز بودن به حرفه ای که بازار کار آن نیز فراهم است به راحتی جذب بازار کار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره ارائه آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه در سال گذشته گفت: بیش از 170 هزار نفر ساعت سربازان وظیفه در استان تهران در سال گذشته آموزش دیده اند.

وی گفت: در سال گذشته 38 حرفه مهارتی به بیش از یکهزار و 300 سرباز وظیفه در 22 پادگان نظامی و انتظامی ارائه شد.

خانپور افزود: در سال جاری مقرر شده تعداد پادگان هایی که آموزش مهارتی در آنها اراده می شود به 38 پادگان نظامی و انتظامی افزایش یابد.

وی گفت: به سربازان وظیفه پس از گذراندن دوره های آموزشی و شرکت در آزمون های سنجش کتبی و عملی و در صورت قبولی در این آزمون ها گواهینامه بین المللی مهارت نیز اعطا می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار