سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان از آموزش 475 نفر در دوره های آشنایی با طب سنتی در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته خبرداد.
کد خبر: ۲۵۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 03 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیما استقلال با اشاره به اینکه دوره آشنایی با طب سنتی از شهریورماه 93 در پی انعقاد تفاهم نامه با انجمن تحقیقات طب سنتی ایران برگزار شده است، اظهار کرد: این دوره ها در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته برگزار و تاکنون 475 نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.
 
این مقام مسئول از زمان برگزاری هر سطح این دوره ها در مدت یکماه و با حضور اساتید پروازی خبرداد.
 
وی با اشاره به اینکه در سطح مقدماتی فراگیران با کلیات طب سنتی، ارکان، امزجه، نشانه های کلی مزاج، مبانی سته ی ضروریه، پاکسازی و امراض شناسی آشنا می‌شوند، اظهار کرد: شرکت کنندگان در سطح میانی تدابیر اعمال یداوی و در سطح پیشرفته تغذیه و پیشگیری از بیماری ها با روش های طب سنتی را فرا می‌گیرند.
 
استقلال با بیان اینکه اساتید این دوره ها پزشکان متخصص طب سنتی در سطح کشور می‌باشند، خاطرنشان کرد: در طب سنتی حفظ سلامت مقدم بر درمان است و توجه به روش زندگی و تأمین هوای سالم، تغذیه درست، فعالیت کافی، استراحت به اندازه و تعادل روحی و روانی شعار طب سنتی ایران است.
 
سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان با اشاره به اینکه در طب سنتی ایران هر فرد حالت و طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدن خود را نسبت به غذاهای سرد یا گرم تشخیص می‌دهد، اضافه کرد: فرد باید در مصرف آن ها رعایت اعتدال را در دستور کار خود قرار دهد تا دچار عوارض گوارشی نشود.
 
وی در پایان با بیان اینکه عدم هماهنگی بین مزاج و غذا موجب اختلال در اندام های داخلی مثل قلب و ریه می شود و شخص احساس بیماری می‌کند، اذعان کرد: در این دوره ها خواهیم آموخت که چگونه به وسیله طب سنتی می توان سلامت خود را حفظ کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار