مدیرعامل ایزوایکو:
مدیرعامل ایزوایکو گفت:بسیاری از کشورهای جهان در آرزوی داشتن وضعیت ساحلی و اقلیم دریایی هستند و اکنون که این موهبت وسیع الهی در اختیار ما قرار گرفته، باید تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها و منابع خویش را به سوی این ظرفیت هدایت کنیم.
کد خبر: ۲۵۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 04 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمید رضائیان اصل ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی این صنعت اظهار کرد: رسیدن به پیشرفت واقعی در حوزه صنایع داخلی در گرو توجه به مزیت‌های ملی در این حوزه است به طوری‌که بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های ملی در این بخش را به سوی نقاط قوت و مزیت‌ها هدایت کنیم.
 
وی با بیان اینکه صنعت کشتی‌سازی یک صنعت راهبردی برای کشورهای ساحلی است، افزود: بسیاری از کشورهای جهان در آرزوی داشتن وضعیت ساحلی و اقلیم دریایی هستند و اکنون که این موهبت وسیع الهی در اختیار ما قرار گرفته، باید تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها و منابع خویش را به سوی این ظرفیت هدایت کنیم.
 
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ادامه داد: یکی از بهترین فرصت‌ها برای اشتغا‌ل‌آفرینی در حوزه صنایع دریایی وجود دارد به طوری که تجربه کشورهای مختلف در این زمینه نشان‌دهنده توان این بخش است.
 
رضائیان‌اصل گفت: سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در مجاورت شهر بندرعباس برای ایجاد زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای ساخت و تعمیر کشتی و سکوهای دریایی ایجاد شده که فرصتی برای ارائه نقش بهتر ایران در حوزه بهره‌مندی از دریا است.
 
وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نگاه ویژه ایشان نسبت به توسعه دریامحور و اهمیت نقش‌آفرینی هر چه بیشتر ایران در آبهای بین‌المللی، خاطرنشان کرد: محور اصلی استفاده بیشتر از دریا توسعه و رونق صنایع دریایی و ساحلی است و قابلیت‌های ایزوایکو در این زمینه می‌تواند به نقش‌آفرینی بهتر در ایران در این عرصه کمک فراوانی کند.
 
مدیرعامل ایزوایکو تصریح کرد: تجارت دریایی در جهان رو به گسترش است و نیاز به شناورهای دریایی در اندازه‌های مختلف افزایش یافته و در عین حال دریا دیگر تنها مزیت حمل و نقلی نیست بلکه در سایر عرصه‌ها نیز دریا به کانون تامین درآمدهای کلان برای کشورها تبدیل شده و روش‌های علمی مختلفی در زمینه‌های متنوع دریایی بکارگرفته شده‌اند و دریا به محوری برای تامین غذا، انرژی، گردشگری و توسعه تبدیل شده است.
 
رضائیان به گسترش استفاده از دریا برای تامین مواد غذایی در قالب مزارع بزرگ پرورش ماهی و دیگر آبزیان در دریا اشاره کرد و اظهار داشت: لجستیک مورد نیاز برای انجام پروژه‌های بزرگ این‌چنینی در قالب صنایع دریایی تامین می‌شود و ایزوایکو در این زمینه توان علمی، تخصصی و فنی مورد نیاز را داراست.
 
وی به توان بالای نیروی انسانی موجود در ایزوایکو اشاره و گفت: همکاری‌های علمی و تخصصی ویژه‌ای را با طرف‌های اروپایی و کره‌ای و چینی در زمینه انتقال تکنیک‌ها و روش‌های نوین ساخت و انتقال دانش فنی آغاز کرده‌ایم که عرصه جدیدی را پیش روی این صنعت قرار داده و امیدواریم با اعتماد بیشتر طرف‌های داخلی به صنایع دریایی کشورمان شاهد به بار نشستن این همکاری‌ها باشیم.
 
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در بخش دیگری از اظهارات خود به شکسته شدن انحصار تولید بسیاری از سازه‌های دریایی بخصوص در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشورمان اشاره کرد و عنوان داشت: اعتماد به توان داخلی در این حوزه برای تداوم مقتدرانه این شرایط ضروری است و انتظار داریم تا مدیران بخش‌های مرتبط با این حوزه به این صنعت کمک کنند.
 
رضائیان اضافه کرد: بازار بزرگ تعمیرات شناورها در منطقه نیز از دیگر ظرفیت‌های مهم این بخش است که باید امکان رقابت‌پذیری کشورمان را با رقبای منطقه‌ای افزوده و نقش بهترین در این بخش داشته باشیم.
 
وی از دستاورد اخیر ایزوایکو در زمینه ساخت سکوی فاز 18 پارس جنوبی به عنوان یک اقدام بزرگ در زمینه اقتصاد مقاومتی یاد کر و گفت: در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها بر علیه کشورمان در جریان بود، متخصصان داخلی با حمایت دولت موفق به طراحی و ساخت این سکو شدند که یک افتخار ملی بشمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار