رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان گفت: از بزرگان و پیشکسوتان موسیقی تقاضا دارم سایه اندیشه و مهربانی خود بر سر هنرمندان جوان و تازه کار و با استعداد بگسترانند و مورد راهنمایی و نصیحت قرار دهند.
کد خبر: ۲۵۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰ 04 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش افزود: همیشه حس می‌کنم به عنوان برادر بزرگ مجموعه موسیقی در انجمن موسیقی فعالیت می‌کنم و احساس خفگی می‌کنم زمانی که بسیاری از کارها را برای جامعه موسیقی برنامه ریزی کرده‌ایم با محدودیت منابع، کج سلیقگی ها و مشکلات بعضاً ناشی از عدم درک مناسب مقوله شریف هنر است.
 
وی با بیان اینکه باید جلوی برده داری مردن در موسیقی کشور گرفته شود، اظهار کرد: رفتار برخی تهیه کنندگان و شرکت‌های پخش کاملاً استثماری و منفعت طلبانه بوده که در این وادی بدترین نوع رفتار و سوءاستفاده از هنرمندان جوان و با استعداد شکل می‌گیرد.
 
جهانبخش با اشاره به اینکه برخی دلال ها در قالب تهیه کننده کنسرت، مدیریت برنامه برخی هنرمندان جوان را بر عهده می‌گیرند، تصریح کرد: این جوان حتی اختیار لباس پوشیدن و غذا خوردن را طبق بندهای قرارداد بسیار سنگین و سودجویانه ندارد و مدیر برنامه است که برایش تعیین تکلیف می‌کند.
 
رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان با بیان اینکه برخی هنرمندان جوان به ناچار برای مطرح شدن و رسیدن به اهدافی که برای آن زحمت کشیده‌اند و خداوند استعدادی را برای آن‌ها قرار داده با اکراه و از روی ناچاری تن به این قرارداد می‌دهند، خاطرنشان کرد: در طول این مسیر با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند و از سوی دیگر با لغو کنسرت‌ها و عدم صدور مجوز آلبوم‌ها، شوک بزرگی بر پیکر و اندیشه و برخی از هنرمندان وارد می‌کنند و با کج سلیقگی و تعابیر شخصی و عبور از قانون موجبات له شدن، خرد شدن و انزوا و در نهایت دق کردن هنرمند را فراهم می‌کنند.
 
وی با انتقاد از اینکه در برخی از قراردادها شاهد هستیم خواننده در صورت اتمام قراردادش با یک تهیه کننده حق اجرای ترانه‌های گذشته و خاطره انگیزش ندارد، عنوان کرد: سودجویان برای منافع خود از هر اهرم فشاری حتی پا گذاشتن روی خواسته‌های مردم استفاده می‌کنند.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باور کنید پشت یک اجرای موسیقی هیچ اتفاق بدی نهفته نیست، اضافه کرد: از بزرگان و پیشکسوتان موسیقی تقاضا دارم سایه اندیشه و مهربانی خود بر سر هنرمندان جوان و تازه کار و با استعداد بگسترانند و مورد راهنمایی و نصیحت قرار دهند.
 
جهانبخش با بیان اینکه از بزرگان موسیقی انتظار می‌رود راهکاری جدی و اصولی برای مقابله با دلالان و سودجویان ارائه کنند، افزود: در صورتی که نگاه ملی و عزم جدی در این خصوص صورت نپذیرد، حرکت موسیقی ایران در مسیر قهقرایی شتاب بیشتری می‌گیرد و به‌زودی شاهد انحطاط و نابودی آن خواهیم بود.
 
رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان خواستار نظارت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی بر ثبت قراردادهای هنرمندان با استعداد با شرکت‌های پخش و تهیه کنندگان کنسرت‌ها شد و اذعان کرد: هرچند نگاه عاقلانه دولت یازدهم بر فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی را رقم زده است اما در واقع بیشتر بزک کردن و شاخ و برگ دادن به آن بوده که مسکنی مقطعی است و دردها و مشکلات در ریشه‌ها همچنان باقی است.
 
وی در پایان از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در برگزاری کنسرت‌های پرتعداد در این استان بدون هیچ مشکلی تقدیر و گفت: در هرمزگان با قطع کردن دست دلالان و ایجاد فضا برای حضور شرکت‌های بومی، سبب رشد خواننده‌های بومی و همچنین برگزاری کنسرت‌های خواننده‌ها کشور به بهترین شکل مطلوب بودیم که همین امر بندرعباس را پس از تهران در رتبه دوم برگزاری کنسرت در کشور قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار