معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد: بیش از 30 مجتمع در استان وجود دارد که با توجه به اختصاص بودجه 100 میلیارد ریالی از صندوق توسعه ملی امیدواریم به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسند.
کد خبر: ۲۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 05 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس پرویز نجاتی در جمع خبرنگاران گفت: این 30مجتمع جمعیتی شامل 6 هزار نفر در 612 روستا می‌شود که با تزریق این بودجه تمامی پروژه‌هایی که تابه‌حال روند کندی داشتند فعال و سرعت پیشرفت آن‌ها چشمگیر بوده است.
 
وی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که با اتمام هر فاز از این مجتمع‌ها و یا پروژه‌ها آب‌رسانی به روستاهای نزدیک انجام شود افزود: یکی از مهم‌ترین مجتمع‌ها در شهرستان قشم است که تا سال گذشته برخورداری آن صفر بوده اما توانستیم در سال گذشته 26 روستا از 66 روستای این جزیره را از شاخص بهره‌مندی از آب برخوردار کنیم و به دنبال این هستیم که تا پایان سال 96 بیش از 80 درصد از روستاییان را از نعمت آب بی‌نیاز شوند.
 
این مسئول تصریح کرد: از دیگر مجتمع‌ها  می‌توان به تیفکان فورخورج با 20 روستا ، مجتمع حسن لنگی با بیش از 11 روستا و مجتمع زهوکی مغیران با حدود 26 روستا اشاره کرد.
 
 معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان درباره دیگر مجتمع‌ها نیز اظهار کرد: مجتمع‌های بزرگ دیگری مانند مغان در بندرلنگه با 20 روستا ، مجتمع دژگان بندرلنگه است که تا8 ماه آینده این آبشیرینکن با حجم 2500 مترمکعب وارد مدار و آبرسانی به 25 روستای این منطقه را انجام می‌دهد این پروژه‌ها هستند.
 
نجاتی با اشاره به مناطق کم آب غرب هرمزگان اضافه کرد: در غرب استان هرمزگان با مشکلات کمبود منابع آبی روبه‌رو هستیم که سعی کردیم به‌وسیله ابشیرینکن ها این کمبودها را جبران کنیم.
 
وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده از تعداد 31 روستا تا پایان سال تعداد 25 روستا از این آبشیرینکن ها بهره‌مند می‌شوند همچنین با تکمیل آبشیرینکن بنجی منطقه غرب شهرستان جاسک هست که سال‌ها با تانکر آبرسانی می‌شد بخش اعظم مشکلات کم‌آبی آن‌ها رفع شد.
 
معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان  درباره آبرسانی به روستاهای شهرستان رودان نیز گفت: در شهرستان رودان نیز مجتمع ناز دشت با 9 روستا ، مجتمع برنتین با 8 روستا و در شهرستان میناب نیز مجتمع کنار ترش با تحت پوشش قرار دادن بیش از 20 روستا از پروژه‌های منطقه شرق هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار