زلزله‌ای به بزرگی 4.9 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بامداد امروز شهر فارغان در استان هرمزگان را لرزاند.
کد خبر: ۲۵۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 07 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر فارغان هرمزگان را لرزاند.
 
این زمین لرزه در ساعت چهار و 28 دقیقه و 26 ثانیه بامداد امروز رخ داده است.
 
موقعیت کانونی این زمین لرزه 27.649 عرض شمالی و 56.483 طول شرقی و در عمق 17 کیلومتری ثبت شده و تاکنون از خسارات احتمالی آن گزارشی دریافت نشده است.
 
این زلزله در دیگر مناطق هرمزگان همچون جزیره قشم نیز احساس شده و تاکنون پس لرزه‌ای به قدرت 2.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت 6 و 30 دقیقه و چهار ثانیه در فارغان ثبت شده است.
 
بر اساس این گزارش، فارغان یکی از شهرهای هرمزگان در جنوب ایران و از توابع شهرستان حاجی‌آباد به‌شمار می‌رود.

زلزله 4.9 ریشتری فارغان خسارتی در پی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زلزله بامداد امروز در منطقه فارغان در شمال استان هرمزگان خسارتی در پی نداشته است.
 
علیرضا صفا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: زلزله 4/9 ریشتری که حوالی ساعت 4:28 دقیقه بامداد امروز در منطقه فارغان در شمال استان هرمزگان رخ داده، خسارتی در پی نداشته است.
 
وی تاکید کرد: گروه‌های ارزیاب بلافاصله در منطقه فارغان و روستاهای اطراف آن فعال شده‌اند و به دلیل مرکزیت زمین لرزه در کوه‌های شمالی این منطقه، زلزله خسارت جانی و یا مالی به این منطقه وارد نکرده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: روستای طیفکان از توابع بخش سیاهو در کانون این زلزله بوده اما به دلیل وقوع زمین لرزه در 17 کیلومتری عمق زمین و کوهستانی بودن آن، شدت کمتری در روستاهای نزدیک به کانون زلزله احساس شده است.
 
صفا ادامه داد: یگان‌های جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استانداری هرمزگان در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار