رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: متأسفانه بنیاد تعاون حداقل در استان برای اشتغال زندانیان بعد از خروج و آزادی از زندان فعالیت چشمگیری نداشته است.
کد خبر: ۲۵۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 09 July 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا حبیبی در نشست شورای پیگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم شاید بیکاری و عدم‌تناسب درآمد با خرج باشد لذا کسانی که زندانی می‌شوند باید تحت آموزش‌های مختلف قرار گیرند تا‌ از ‌بازگشت مجدد آنان به زندان پیشگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید پیگیر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی زودبازده در زندان بود افزود: ضروری است تا در زمینه اشتغال زندانیان طرح‌های زودبازده با مشارکت افراد مبتکر، طراح و کارآفرین در سطح استان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار یکی از محورهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در زندان‌ها است افزود: در بسیاری از موارد کمک به زندانیان در قالب پرداخت تسهیلات خرد و کم‌بهره است که این امر مشکلات زندانی را به‌صورت کامل و بنیادی حل نمی‌کند و ممکن است زندانی حتی در بازگرداندن وام خود نیز دچار مشکل شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر اینکه باید به شکلی برای مددجویان اشتغال پایدار ایجاد کرد ادامه داد: استفاده از نظرات مشورتی نخبگان و کارآفرینان و اختصاص تسهیلات کلان برای راه‌اندازی یک فعالیت تولیدی، صنعتی و یا خدماتی و ایجاد اشتغال دائم و مستمر قطعا در پیشگیری از وقوع جرایم نیز موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی زندانیان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد اضافه کرد: به جای توزیع تسهیلات اندک بین زندانیان پس از خروج بهتر است یک کار ماندگار و حرفه مستمر و اشتغال دائمی برای مددجویان ایجاد گردد.

حبیبی توجه به شرایط بومی منطقه و بافت فرهنگی و اجتماعی استان را از ضروریات راه‌اندازی کسب و کار برای زندانیان برشمرد و گفت: استان یزد دارای ظرفیت بالایی است که با مدیریت و همراهی و همدلی همه دستگاه‌ها می‌توان فرصت‌های مفیدی را برای مددجویان خلق کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان ایلام در ایجاد شغل و حرفه‌آموزی نقش مهمی بر عهده دارد، خواستار هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با این بنیاد به منظور فراهم آوردن زمینه اشتغال زندانیان شد.

این مقام قضایی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: ارائه پیشنهاد به تنهایی تاثیری ندارد و لازم است تا با بهره‌مندی از برنامه زمان‌بندی دقیق و مدون، پس از بررسی و ارزیابی مجموعه اقدامات در یک بازه زمانی مشخص شود کدام راهکار تاثیر بیشتری داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار