مدیر پروژه دفتر اقتصاد مقاومتی نیروی دریایی سپاه گفت: این آمادگی هست تا به تمامی کشاورزان استان هرمزگان، نشاء مکانیزه با قیمت مناسب عرضه شود.
کد خبر: ۲۵۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 10 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی‌نقی صالحی اظهار داشت: در سایت تولید نشاء در شهرستان رودان به دو صورت فعالیت انجام می‌شود ابتدا اینکه بذر را خود کشاورز خریداری می‌کند و در اختیار ما قرار می‌دهد و پس از نگهداری و تولید نشاء و تحویل به کشاورز هزینه خدمات از کشاورز دریافت می‌شود و در دومین راهکار اینکه هم بذر و هم نگهداری و تولید نشاء بر عهده مجموعه سایت باشد که علاوه بر دریافت هزینه نگهداری مبلغی هم تحت عنوان هزینه بذر از کشاورز یا متقاضی دریافت خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه تولید سنتی نشاء توسط کشاورزان بازدهی لازم را نخواهد داشت هدف این سایت در اختیار گذاشتن نشاء با قیمت مناسب برای کشاورزان با قابلیت بازدهی بالا در مزارع می‌باشد.
 
مدیر پروژه دفتر اقتصاد مقاومتی نیروی دریایی سپاه با اشاره به‌قیمت مناسب نشاء در این سایت تولید گفت: قیمت خدمات تولید و نگه‌داری نشاء در صورتی که بذر با خود کشاورز باشد 500 ریال و اگر بذر توسط سایت، تولید و خریداری شده باشد به مقدار بذر خریداری‌ شده بر این مبلغ اضافه می‌شود که در مجموع نسبت به کاشت سنتی و تلفات حاصل از آن 35 درصد ارزان‌تر برای کشاورزان است.
 
صالحی خاطرنشان کرد: در این سایت تولید، علاوه بر عرضه نشاء، مشاوره‌هایی به کشاورزان داده می‌شود تا سطح تولید در زمین‌های کشاورزی بهتر باشد، همچنین تمامی متقاضیان که قصد خرید نشاء از سایت تولید در شهرستان رودان را دارند می‌توانند با مراجعه به نمایندگی دفتر اقتصاد مقاومتی نیروی دریایی واقع در سایت تولید در پادگان قدس سپاه رودان در روستای آبنما، نشاء مورد نیاز خود را سفارش دهند.
 
مدیرکل سابق سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: این سایت تا پایان آبان‌ماه در زمینه تولید نشاء، فعالیت دارد همچنین باتوجه به درخواست برخی از شهرستان‌های همجوار با شهرستان رودان در استان کرمان، این نشاء به این شهرستان‌ها هم عرضه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار