مدیرکل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: سالانه حدود یک و نیم میلیارد مترمکعب آب از منابع زیرزمینی هرمزگان برداشت می‌شود که جبران این میزان بسیار سخت و روند بازگشت آن بسیار طولانی است.
کد خبر: ۲۵۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 11 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هوشنگ ملایی ظهر امروز در نشست با مسئولین و فعالان زیست محیطی شهرستان میناب در سالن سازمان فنی و حرفه ای، با بیان اینکه و نباید مردم در کنار دریا تشنه باشند، افزود: ظرفیت سدهای استان 700 میلیون مترمکعب است و حدود 600 میلیون مترمکعب آب شیرین نیز سالانه از هرمزگان به دریا می‌ریزد.
 
وی اظهار کرد: سالانه یک میلیارد مترمکعب آب شور و بیش از یک میلیارد مترمکعب آب شیرین در رودخانه‌های استان هرمزگان جریان می‌یابند که حدود 700 میلیون مترمکعب آن از طریق سه سد بزرگ شمیل، استقلال و جگین مهار می‌شود.
 
مدیرکل آب منطقه‌ی استان هرمزگان با اشاره به اینکه نزدیک به 600 میلیون مترمکعب از آب شیرین جریان یافته در رودخانه‌های استان هرمزگان نیز در سال به دریا ریخته می‌شود، تصریح کرد: با مطالعات در حال انجام بر روی 10 رودخانه استان به دنبال مهار بخشی از این میزان آب شیرین هستیم.
 
ملایی خاطرنشان کرد: نخستین فروچاله‌ها و فرونشست‌های زمین در منطقه میناب در سال 80 بروز کرد و این روند به دلیل برداشت بی‌رویه از دشت میناب روزبه‌روز افزایش یافت و این روند را باید با مجموعه تدابیری ویژه و با همکاری همه دستگاه‌های مسئول پیگیری کنیم
 
ملایی از تلاش‌های ویژه دولت و اهتمام معاون رئیس جمهور در این زمینه نیز تقدیر و عنوان کرد: مطالعات خوبی در زمینه راه‌های مهار این وضعیت انجام شده که می‌توانیم با یک همگرایی و همکاری عمومی نسبت به تحقق آنها گام برداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار