رئیس هیئت سوارکاری استان اردبیل از برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب در اردبیل خبر داد و تاکید کرد که در این جشنواره ۱۰۰ رأس اسب رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱ 13 July 2016

بهاءالدین ایلخانی در گفتگو باخبرنگار مهربه برگزاری این جشنواره در روزهای پنج‌شنبه و جمعه اشاره کرد و گفت: در روز اول اسب‌های مادیان و در روز دوم نریان به رقابت خواهند پرداخت.

وی به حضور سوارکاران از ۱۰ استان کشور در این جشنواره اشاره کرد و افزود: از ۱۰۰ اسب شرکت کننده در این جشنواره ۳۷ مورد متعلق به استان اردبیل است.

رئیس هیئت سوارکاری استان با تأکید به اینکه تمامی اسب‌ها اسب عرب بوده و زمانی وارد کشور شده و در ادامه تکثیر یافته است، اضافه کرد: به منظور داوری زیبایی اسب‌های شرکت کننده، فدراسیون سوارکاری داوران اروپایی را به استان اعزام خواهد کرد.

ایلخانی متذکر شد: این جشنواره با همکاری هیئت سوارکاری استان و اداره کل ورزش و جوانان استان تدارک دیده شده و تنها برای آماده‌سازی استادیوم علی دایی یک میلیارد ریال از سوی اداره ورزش هزینه شده است.

وی افزود: داوران نسبت به زیبایی دست و پا و دم و ظاهر اسب‌ها قضاوت کرده و در نهایت نیز زیباترین اسب را انتخاب می کنند.

رئیس هیئت سوارکاری استان به ساماندهی ۱۲۰ سوارکار در این هیئت اشاره و تأکید کرد: به دلیل خطرات رشته ورزشی سوارکاری همه ورزشکاران بدون استثنا برخوردار از بیمه ورزشی هستند.

ایلخانی گفت: در خود استان اردبیل به لحاظ زیرساخت‌ها از جمله باشگاه‌های اسب‌سواری با کمبود مواجه هستیم اما بیش از ۱۰۰ مورد اسب زیبا و اصیل شناسایی شده که تنها ۳۷ مورد در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار