کد خبر: ۲۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 21 April 2015
رئیس کل دادگستری مازندران گفت : معضل ساخت و سازهای غیرمجاز مازُوچال کلاردشت فقط از راه قانون حل می شود .

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در حاشیه بازدید از منطقه مازوچال واقع در غرب کلاردشت درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : مشکل ساخت و سازهای صورت گرفته در مازُوچال و تخلفاتی مبنی بر تعریض جاده و تخریب جنگل ، فقط از راه قانون حل می شود و افرادی که ادعای مالکیت دارند باید به قانون احترام بگذارند .

رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم حفظ منابع ملی و طبیعی و ضرورت توجه سریع به مشکلات مازوچال تاکید کرد و گفت : ساخت و سازهای غیرقانونی در مازندران کنترل شده و تخلفاتی که وجود دارد مربوط به سال های قبل است.

کورش خلعتبری لیماکی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر هم در جلسه ای پس از این بازدید در فرمانداری کلاردشت گزارشی از وضعیت منطقه مازوچال اعلام کرد و گفت : حوزه منابع طبیعی کلاردشت با 26 هزار هکتار جنگل و 24 هزار هکتار مرتع به دلیل نزدیکی به پایتخت و داشتن آب و هوای مناسب، به شدت در خطر تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز است .

بناوند رئیس شورای اسلامی کلاردشت نیز با بیان اینکه بر اساس مستندات مرکز آمار ، سال 85 این آبادی خالی از سکنه بود و فصلی مورد استفاده دامداران قرار می گرفت اما پس از آنکه افرادی اقدام به ساخت ویلا در آن کردند سال 90 جمعیت 171 نفری برای آن لحاظ شد گفت : بارها نسبت به انتقال مصالح از دل کلاردشت به اراضی ملی مازوچال اعتراض شده است .

مازُوچال منطقه ای جنگلی مرتعی است در عمق 17 کیلومتری جنگل و شهر کلاردشت قرار دارد که به دلیل رویش درخت بُلَند مازُو که نوعی بلوط است و در زبان محلی به آن مازُو می گویند به این نام مشهور شده است .

مازوچال جزء شهرستان تنکابن و بخش نَشتا و دهستان کُترا است اما جزء حوزه منابع طبیعی تنکابن محسوب نمی شود بلکه در حوزه منابع طبیعی کلاردشت قرار دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار