رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: جمعیت عشایر استان هرمزگان 20 هزار نفر شامل سه هزار و 483 خانوار است که دارای 500 هزار واحد دامی هستند و 10 درصد مواد پروتئینی و صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می شود.
کد خبر: ۲۶۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 17 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ناصر حیدری پوری در نشست شورای عشایری استان هرمزگان افزود: جمعیتي از عشایر استان کرمان و فارس به صورت کوچ رو به هرمزگان مهاجرت می کنند كه نياز است در سرشماری آتی برای جامعه عشایری کشور این جمعیت در جمعيت عشاير هرمزگان لحاظ شود.
 
وی افزود: ضرورت دارد بررسی مجددی در وضعیت عشایر استان داشته باشیم تا جمعیت ساکن در استان قابلیت برخورداری از امکانات برای جمعیت عشایر را داشته باشند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کلیه دستگاه های اجرایی در تنظیم بودجه و برنامه ها براي اختصاص اعتبارات در قبال مناطق عشایری اقدام کنند و دستگاه ها خدمات دهی به مناطق عشایری در استان را داشته باشند تا محرومیت از این مناطق کم شود.
 
حیدری پوری خاطرنشان كرد: عشایر به دنبال این هستند با دامداری و دامپروری به رونق اشتغال و تولید كمك كنند كه نياز است در زمینه آموزش، بهداشت، امنیت و مسکن دغدغه های عشایر را رفع کنیم
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار