کد خبر: ۲۶۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 18 July 2016
عبدالباسط پاکزاد روز دوشنبه در حاشیه مانور اطفای حریق در خاش اظهار داشت: عرصه های طبیعی سیستان و بلوچستان در شرایط کنونی که در فصل گرما و خشکسالی قرار داریم به شدت در معرض خطر هستند.
وی اجرای برنامه های متنوع آموزشی، انجام مانورها و مباحث فرهنگی را برای مقابله با موارد بحرانی مهم ارزیابی کرد و افزود: هم اینک بخشهای بزرگی از تالاب هامون، حاشیه تفتان و مناطق حفاظت شده در نقاط مختلف این استان نیاز به تعامل و همراهی اقشار مختلف مردم، بویژه گردشگران دارند تا از خطرات حریق و نابودی در امان باشند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: مانور اطفای حریق در روز جاری با هدف آگاهی بخشی و جلوگیری از نابودی مراتع و گونه های گیاهی منحصر بفرد در حاشیه تفتان در منطقه حفاظت شده کوته برگزار شد.
پاکزاد با قدردانی از تلاشها و همکاری ستاد مدیریت بحران استان، فرمانداری، واحد آتش نشانی شهرداری خاش و نیز نیروهای مردمی منطقه در راستای اجرای مانور ایمنی افزود: شدت گرما و خشکسالی های چند ساله زمینه را برای نابودی مراتع و گونه های منحصر بفرد درختی فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: حاشیه تفتان و منطقه خاش سرشار از نعمت های ارزشمند و پوشش گیاهی منحصربفردی است که برای حفظ آنها همه باید تلاش و همت کنند.
مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: خاش با داشتن یک میلیون 800هزار هکتار پوشش گیاهی و مرتعی منحصربفرد از لحاظ جایگاه کشوری و استانی و منطقه ای دارای حساسیتهای خاص خودش است که دولت در این زمینه نگاهی ویژه ای دارد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هم گفت: خشکسالی و کاهش شدید نزولات آسمانی بر منطقه سایه انداخته و بسیاری از تهدیدها متوجه مردم این استان است.
رضا اربابی اظهار داشت: بر اثر برخی غفلت ها، سهل انگاری ها و بی دقتی در خاموش کردن آتش پس از تفریح در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان خسارات زیادی به عرصه های طبیعی وارد می شود.
فرماندار خاش نیز گفت: برای حفظ پوشش گونه های گیاهی در شرایط کنونی، همکاری و مشارکت مردم با نهادهای دست اندکار امری ضروری است.
محمداکبر چاکرزهی احیا طبیعت و بازگشت شادابی در منطقه را برای جذب گردشگران خواستار شد.
وی تاکید کرد: بحران بی آبی و کم آبی در منطقه وجود دارد لذا انتظار می رود دولت برنامه های حمایتی خود را در این زمینه برای رفع مشکلات مردم لحاظ کند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار