مدیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان گفت: همکاری مناسب بخش حمل و نقل موجب رفع مشکلات زیادی از پیش روی کشاورزان این استان شده است.
کد خبر: ۲۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 20 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابوطالب جوادی صبح امروز در نشستی با موضوع بررسی راهکارهای بهبود وضعیت ارائه محصولات کشاورزی به بازارهای هدف در هرمزگان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با کشاورزی در استان هرمزگان و تسهیل فرآیند تولید و ارائه آن به بازار، بخش حمل و نقل است که وظیفه اساسی انتقال محصولات تولیدی کشاورزان استان را به دست مصرف‌کنندگان داخل استان، استان‌های دیگر و حتی انتقال به مبادی صادراتی بر عهده دارد.
 
وی افزود: حمل و نقل یکی از پایه‌های مستحکم و خلل ناپذیر اقتصاد ملی و محور تحقق اقتصاد مقاومتی است و بخش کشاورزی در ارتباط مستمر با حوزه حمل و نقل قرار دارد و انتقال تولیدات کشاورزی، باغی، شیلات، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، دامپروری‌ها به بازارهای هدف در سراسر کشور بر عهده بخش حمل و نقل است و هرگونه نقصانی در انجام این رسالت مهم سبب بروز مشکل برای بخش‌های تولیدی شده و خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
 
مدیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه عملکرد مسؤولان سازمان حمل و نقل استان هرمزگان بخصوص در دوره مدیریت فعلی شکل و وضعیت اجرایی بهتری به خود گرفته و مشکلاتی که در زمینه حمل محصولات تره‌بار در استان وجود داشت به تدریج رفع شده و شاهد همسویی ویژه‌ای از سوی این اداره کل، کارشناسان و مدیران آن برای رفع مشکلات موجود بر سر راه همکاری بخش حمل و نقل با بخش کشاورزی را شاهد هستیم.
 
جوادی با اشاره به تشکیل کارگروه حمل و نقل در زمینه حمل محصولات تره‌بار در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان با مشارکت بخش خصوصی، اضافه کرد: این حرکت ضمن ساماندهی ویژه این بخش موجب کنترل کرایه حمل در دو سال گذشته شده که حاصل تدابیر صورت گرفته در این بخش از سوی مدیریت حمل و نقل استان است.
 
وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 113 هزار و 700 بارنامه در حوزه حمل و نقل محصولات کشاورزی صادر شده که طی آن بیش از یک میلیون و 700 هزار تن محصولات کشاورزی شامل بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل دلمه و فلفل قرمز، خیار سبز، هندوانه، مرکبات، غلات و خرما و دیگر تولیدات باغی و زراعی به اقصی نقاط استان و کشور بارگیری و حمل شده است.
 
این فعال باسابقه حوزه حمل و نقل بندرعباس خاطرنشان کرد: بنده بیش از 60 سال سابقه فعالیت امور کشاورزی و بیش از 30 سال در امور حمل و نقل معتقدم ایجاد همگرایی حداکثری میان دستگاه‌های اجرایی می‌تواند ضمن امیدبخشی به جامعه کشاورزان و رفع وابستگی کشور به خارج سبب رشد اقتصاد ملی شده و اشتغال و توسعه کشور را به دنبال داشته باشد.
 
جوادی ابراز امیدواری کرد که مدیریت مطلوب حوزه حمل و نقل استان هرمزگان در زمینه کمک به بخش کشاورزی در سال زراعی پیش رو تداوم داشته تا شاهد رشد بخش کشاورزی هرمزگان در کشور باشیم و در عین حال این بخش بتواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع وابستگی‌های کشور گام‌های مستحکم‌تری بردارد.

خانه کشاورز استان هرمزگان دارای بیش از 8 هزار عضو ساماندهی شده است که بیش از 4 هزار عضو آن از کشاورزان شهرستان بندرعباس هستند. در این استان 25 هزار کشاورز صاحب آب و زمین وجود دارد که بالغ بر 250 هزار نفر نیز به عنوان بهره‌بردار در این بخش فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار