کد خبر: ۲۶۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 21 July 2016

به گزارش تابناک یزد،مجموعه تاریخی باغ حجت‌آباد وزیر شهرستان اشکذر جهت بهره‌برداری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی تحویل شد.

«سیدمحمد میرجلیلی» مسئول میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اشکذر در این‌باره اظهار کرد: این مجموعه که با قدمتی بیش از 140 سال متعلق به دوران قاجاریه است، در 30 کیلومتری شمال غربی شهر یزد و در مجاورت جاده ترانزیتی «تهران ـ یزد» قرار گرفته و شامل باغ، عمارت، حمام، آب انبار، کالسکه خانه، بازارچه و کاروانسراست.

وی خاطرنشان کرد: لازمه حفظ و نگهداری این بنا تغییر کاربری و واگذاری آن به بخش خصوصی به‌منظور بهره‌برداری بهتر است که در این راستا  بخشی از عملیات مرمتی بنا اجرا و قسمت‌های کالسکه خانه، عمارت شاه‌نشین، حمام تاریخی مرمت و باغ به‌صورت کامل احیا شد.

میرجلیلی افزود: با وجود برخی مشکلات مالکیتی و حقوقی، واگذاری این مجموعه نفیس به تعویق افتاد اما پس از گذشت 17 سال و پیگیری انجام شده مشکلات مرتفع و بنای فوق آماده واگذاری به بخش خصوصی شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرارداد واگذاری مجموعه به مدت 13 سال توسط صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی منعقد که براساس آن مقرر شد سرمایه‌گذار بالغ بر 28 میلیارد ریال در مجموعه سرمایه‌گذاری کند و طی توافق انجام شده این سرمایه‌گذاری به مدت یک سال انجام و سپس باغ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

میرجلیلی ابراز امیدواری کرد با توجه به موقعیت این مجموعه و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور این منطقه به یکی از نقاط پر بازدید گردشگری ـ اقامتی استان تبدیل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار