معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در بازدید از روستاهای شهرستان پارسیان گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آبرسانی روستایی در هرمزگان فرسودگی شبکه‌ها است که باید ه چه سریع‌تر برطرف شود.
کد خبر: ۲۶۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 24 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد شاکری بیان کرد: روستای بوچیر به‌دلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی و روستای غورزه با فرسودگی مخزن، مشکلات فراوانی دارند که با تمهیدات لازم به‌زودی این مشکلات برطرف می‌شود.
 
وی در خصوص مجتمع میلکی این شهرستان نیز گفت: مجتمع میلکی نیز با راه‌اندازی مخزن جدید مشکلات آن رفع و تمامی روستاهای تحت پوشش این مجتمع آب را با آسودگی دریافت می‌کنند.
 
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در ادامه با توضیح اینکه عملیات اجرایی مجتمع مقام شهرستان بندرلنگه نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد در آینده‌ای نزدیک به اتمام خواهد رسید اظهار کرد: با اتمام عملیات اجرایی مجتمع مقام شهرستان بندرلنگه 18 روستا و جمعیتی بالغ‌ بر 6 هزار و 871 نفر به‌وسیله آب‌شیرین‌کن یک هزار و 400 مترمکعبی به‌صورت پایدار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند‌ می‌شوند.
 
شاکری خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نیز 16 روستای این مجتمع از آب سالم بهره‌مند هستند و تنها دو روستا با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند که با تکمیل شدن این مجتمع این کمبود نیز برطرف می‌شود.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی که در این حوزه صورت گرفته دولت نیز باید توجه ویژه‌ای به نگهداری و بازسازی منظور کند.
 
این مسؤول با تأکید بر میزان بالای استهلاک تأسیسات آبرسانی در استان هرمزگان گفت: به‌موازات سرمایه‌گذاری‌های جدید شاهد استهلاک و از بین رفتن سرمایه‌های موجود نیز هستیم که باید در این زمینه نیز برنامه‌ها و بودجه‌ها مشخص و تعیین شود.
 
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در پایان اظهار داشت: بالا بودن هزینه‌های نگهداری تأسیسات در مناطق روستایی نسبت به شهری موجب شده شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با کمبود منابع مالی مواجه شوند و امکان بازسازی و نگهداری مطلوب از این تأسیسات را نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار