معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تامین بودجه برای شناسنامه دار کردن 50 جزیره مسکونی و غیرمسکونی در خلیج فارس از عهده سازمان حفاظت محیط زیست خارج است.
کد خبر: ۲۶۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 24 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اولین نشست منطقه ای آموزش ، پژوهش و توسعه پایدار استان های ساحلی کشور در بندر انزلی برگزار شد.        
                                
پروین فرشچی با اشاره به اینکه مدت زمان برگزاری این نشست سه روز بود، خاطرنشان ساخت: در این نشست مطالب آموزشی تهیه شده در خصوص حفاظت محیط زیست سواحل و دریاها به شرکت کنندگان که نمایندگان ادارات حفاظت محیط زیست استان های ساحلی بودند، ارائه شد.

وی در ادامه گفت: در این نشست تمام استان های ساحلی هر گونه طرح پژوهشی و آموزشی که تاکنون کسب کرده بودند به منظور تشریک مساعی در اختیار یکدیگر قرار دادند.           
                                                            
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: این امر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که تا پیش از این شاهد این اتفاق نبودیم.

به گفته وی، هم اکنون تمام استان های ساحلی از نتایج مطالعات استان ها در خصوص مسائل مختلف مربوط به محیط زیست دریایی آگاهی دارند که این می تواند در روند تسریع از اقدامات لازم جهت حفاظت محیط زیست دریاها و سواحل بسیار موثر واقع شود.

فرشچی، تاکید کرد: هر یک از ادارات محیط زیست استان های ساحلی در خصوص مسائل مختلف محیط زیست دریا و سواحل از جمله مرجانها، لاک پشت های دریایی، انواع پستانداران دریایی، جنگل های حرا،گرد و غبار و ... به صورت جداگانه مطالعات جامعی کسب کرده اند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین در این جلسه ادارات محیط زیست استان های ساحلی یافته های پروژه های انجام شده طی سه سال اخیر را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

وی اظهار کرد: در نهایت با اشتراک گذاشتن این مطالب پژوهشی و با استفاده از داده های به دست آمده می توان به جمع بندی مناسبی جهت برنامه ریزی در راستای حفاظت محیط زیست دریایی رسید.      
                             
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این نشست تخصصی و آموزشی شاهد نتایج مشهود در حفاظت از محیط زیست دریاها و سواحل کشور باشیم.
به گفته وی، این چنین نشست منطقه ای در خصوص آموزش محیط زیست برای نخستین بار است که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.

وی بیان داشت: در نخستین نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار استان های ساحلی کشور، گری لوئیس نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد UNDP و معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست نیز حضور داشتند. 

شناسنامه دار کردن 50 جزیره خلیج فارس در انتظار تامین بودجه

فرشچی در ادامه گفته های خود در پاسخ به چگونگی وضعیت پروژه شناسنامه دار کردن جزایر خلیج فارس اذعان داشت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده، بیش از 50 جزیره مسکونی و غیرمسکونی در خلیج فارس شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس کارشناسی های صورت گرفته هم اکنون اطلاعات پایه ای این جزایر موجود است که نیاز به چاپ و انتشار دارد.

معاون حفاظت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تحقق این امر نیازمند تخصیص بودجه ای است که در حال حاضر تامین آن از عهده سازمان حفاظت محیط زیست خارج است.

به گفته وی، قصد داریم با ارگان هایی که به نوعی فعالیت آنها به جزایر خلیج فارس مربوط می شود از جمله وزارت نفت، نیروی دریایی ارتش و سپاه و سازمان منطقه آزاد رایزنی های لازم را جهت تامین اعتبارات لازم برای شناسنامه دار کردن جزایر تامین کنیم.

فرشچی تصریح کرد: شناسنامه دار کردن جزایر باعث حفاظت محیط زیست و رونق گردشگری بیشتر در این جزایر خواهد شد.

منبع:مانا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار