رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بیماری‌های خلقی شایع‌ترین بیماری‌های روانی در بین شهروندان اردبیلی است.
کد خبر: ۲۶۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 26 July 2016
فرهاد پورفرضی عصر سه‌شنبه در حاشیه جلسه برنامه‌ریزی فعالیت مراکز بهداشت در مشاوره بیماری‌های روانی بهخبرنگار مهرگفت: بیماری‌های خلقی در مقاطع خاص و شرایط خاص بروز و ظهور دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در بانوان در مقطع بارداری بیماری افسردگی ظاهر می‌شود که به دلیل تغییر در میزان هورمون‌های بدن فرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیماری‌های خلقی را بیشتر شامل افسردگی و یا ترکیب افسردگی و مانیک دانست و گفت: در این بیماری فرد مدتی گوشه‌گیر و مدتی خوش‌خلق است.

به گفته پورفرضی کارایی و توان فیزیکی فرد در این بیماری کاهش یافته و به لحاظ اجتماعی گوشه‌گیر می‌شود تا جایی که کمتر در فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کند.

وی افزود: به طور تقریبی می‌توان گفت مطابق با استانداردهای کشوری ۲۳ درصد از جمعیت استان با بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان متذکر شد: نظام تحول سلامت در برنامه‌های جدید خود واحدهای مشاوره بیماری‌های روانی را در مراکز بهداشتی تدارک دیده است.

پورفرضی افزود: به همین منظور در هر مرکز بهداشت سلامت روانی فرد با مشاوره سنجیده شده و در صورت مشاهده علائم بیماری، فرد به مراکز تخصصی درمان ارجاع می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار