عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: نبود مدیریت جامع شهری هزینه‌های اداره امور شهر را بالا برده است.
کد خبر: ۲۶۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 27 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هومن رفیعی ظهر امروز در حاشیه نشست کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از چالش‌های مدیریت شهری وجود انتظارات و خواسته‌های مختلفی از سوی مردم از شهرداری‌ها است و این در حالی است که شهرداری‌ها اختیارات لازم را برای انجام امور ندارند.
 
وی با بیان این که در زمینه روشنایی معابر و یا در زمینه خورهای سطح شهر بندرعباس شاهد مطالباتی از سوی مردم هستیم که شهرداری بر اساس قانون تنها می‌تواند زمینه‌های فنی و اجرایی لازم در این بخش‌ها را فراهم کند و اعتباری برای انجام این کارها در اختیار ندارد.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: منابع مالی شهرداری محدود اما بیش از 200 وظیفه عمومی مرتبط با اداره شهر و توسعه آن بر دوش شهرداری‌ها است و لذا فقدان مدیریت جامع شهری هزینه‌های اداره امور شهر را برای شهرداری بالا برده است.
 
رفیعی اظهار داشت: انتظارات مردم در بسیاری از زمینه‌ها بجا است و شهرداری و شورای شهر خودشان را ملزم به توجه به خواسته‌های مردم در سطح محلات می‌دانند اما متأسفانه منابع مالی کافی در این زمینه در اختیار شهرداری نیست و عمده درآمد شهرداری از محل صدور پروانه‌های ساختمانی است که با بروز رکود در جامعه، از حجم آن کاسته شده است.
 
وی با تاکید بر اهمیت یافتن مجموعه منابع جدید درآمدی برای شهرداری و عزم شورای چهارم در این زمینه، از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا به شورای شهر برای وصول مطالبات شهرداری کمک کنند.
 
نائب رئیس شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: سازمان‌های شهرداری بندرعباس برای اجرای وظایف قانونی‌شان به منابع مالی پایدار نیاز دارند و توسعه عمرانی شهر نیز در گرو همین امر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار