فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با تاکید بر برخورد شدید این یگان با صید غیرمجاز، گفت که در همین راستا چهار ماه اول امسال 43 شناور صیادی غیرمجاز توقیف و 66 نفر دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۶۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 01 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ حسن آزادی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: از شناورهای توقیفی افزون بر 38 جفت تخت جل (از ادوات صید غیر مجاز)،23 عدد لنگر غیرمجاز،18 عدد گرگور غیر مجاز کشف شده است.

وی افزود: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان در مدت مذکور، بیش از سه هزار و 800 طاقه تور منوفلامنت که از خطرناک ترین تورها در صید آبزیان است ، بدست آمده است.

سرهنگ آزادی تصریح کرد: تورهای منوفلامنت تورهایی نامرئی، پلاستیکی،سبک و ارزان هستند که استفاده از این تورها به دلیل مشکلات عدیده ای که برای آبزیان به وجود می آورند از مدت ها پیش ممنوع شده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: افرادی که به صورت غیر مجاز به فعالیت صیادی مشغول هستند بیشترین استفاده کنندگان از این تورها هستند.

وی بیان داشت: این تورها به دلیل سبکی و قدرت غوطه وری بالا به راحتی توسط امواج و یا هر نیرویی از کنترل صیادان خارج و در دریاها به صورت آزاد و سرگردان مشکل آفرین می شود.

وی گفت: تورهای منوفلامنت سرگردان در دریا و آبها با به دام انداختن ابزیان و کشتن آنها موجب فساد آنها در دریا می شود که آلودگی های جبران ناپذیر را دریا به وجود می آورد.

به گفته وی این تورها به دلیل قابلیت بالای صید خود و همچنین استاندارد نبودن بدون توجه به گونه ،زمان رسیدگی جنسی و اندازه آنها اقدام به صید و به دام انداختن آبزیان می کند که این می تواند منجر به برهم خوردن چرخه های طبیعی آنها شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: هدفمند و موثر شدن گشت های دریایی و خشکی یگان حفاظت منابع آبزیان یکی از برنامه های این یگان در سال های اخیر است.

سرهنگ آزادی با تشکر از تعامل خوب مردم و صیادان با نیروهای یگان حفاظت شیلات استان، از آنها خواست تا در صورت مشاهده یا کسب اطلاعاتی در خصوص صید غیرمجاز ، مراتب را برای رسیدگی با تماس با شماره تلفن های 33333221 و 33340903 اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار