مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور گفت: چهار استان پایلوت واگذاری زمین به بانوان شده‌اند.
کد خبر: ۲۷۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 01 August 2016
مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور گفت: چهار استان پایلوت واگذاری زمین به بانوان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، فروغ‎السادات موسوی دوشنبه 11 مردادماه در کارگروه توانمندسازی بانوان روستایی، عشایری و سرپرست خانوار استان همدان، اظهار کرد: واگذاری زمین به تشکل‌های کشاورزی در راستای توانمندسازی بانوان روستایی، عشایر و سرپرست خانوار تا پایان سال به صورت عملی در استان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: استان همدان به علت داشتن تشکل‌های خوب و فعال به عنوان استان پایلوت در واگذاری زمین در راستای توانمندسازی بانوان روستایی و عشایر انتخاب شد.

وی ادامه داد: تشکل‌های استان که زمین دریافت کردند، فعال هستند و کار خود را به صورت سازماندهی شده انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از يك‎هزار و 100 صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تا کنون در حوزه زنان به صورت فردی کار شده است اما در امور اراضی كشاورزي استان‎ها قصد داریم تعاونی‎ها را عملیاتی کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته تفاهمنامه‎ای با سازمان امور اراضی کشور و دفتر امور روستایی منعقد کردیم تا از تشکل‌های زنان روستایی حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: به صورت فردی در همه استان‌های کشور برای فعالیت‌های کشاورزی زمین به بانوان واگذار شده است.

مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه مدیر توانمندی در امور اراضی استان وجود دارد، ادامه داد: استان همدان قطب تولید کشاورزی در زمینه‌های مختلف است اما موضوع تولید کشاورزی اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: گردو و سیر در استان همدان تولید خوبی دارد اما باید در این قسمت به صنایع تبدیلی و تکمیلی توجه شود چراکه مردم رغبت به خرید محصول به صورت فله‌ای ندارند.

موسوی با بیان اینکه فروش محصول بسته‌بندی شده بیشتر است و مردم از این گونه محصولات بیشتر استقبال می‌کنند، افزود: هدف امور اراضی کشور در تفاهمنامه‌ای که بسته شد این بود که تشکل‌های بخش کشاورزی جمع شوند و به صورت ساماندهی شده فعالیت کنند و در روستاها ترویج داده شوند.

وی با اشاره تولید محصول ارگانیک در تشکل‌ها و استقبال از این محصولات در تهران، بیان کرد: در تهران بر روی استفاده از محصولات ارگانیک بسیار تاکید می‌شود و می‌توان اینگونه محصولات را در تهران عرضه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار