رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: حمام تاریخی میرحسین در محله بیمج به کارگاه طراحی و بافت فرش قزوین تبدیل شده که نخستین کارگاه طراحی فرش در این مکان مستقر است.
کد خبر: ۲۷۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 06 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین فائزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سی‌ و ششمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و روز خبرنگار اظهار کرد: نخستین مجموعه ایرانی کتب آموزشی زبان انگلیسی که هفته گذشته با حضور نماینده‌ ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه قزوین و نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد یک اقدام فاخر ملی و محصول بین رشته‌ای است که از نظر مصرف و بازار در مقیاس بین‌المللی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه منبع ایرانی آموزش زبان انگلیسی یک پروژه بین رشته‌ای است و باید از گروه‌های متنوع و متشکل تشکیل شده باشد، عنوان کرد: تهیه نخستین منبع ایرانی آموزش زبان انگلیسی از سال 92 آغاز شده که دارای 60 گروه متنوع و بیش از 10 تخصص متفاوت است که گروه فنی، گروه هنری، گروه چندرسانه‌ای، گروه مؤلفان و گروه آموزش را شامل می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین افزود: این طرح تا دو سال آینده ادامه دارد و شامل 8 جلد است که هر جلد هر سه ماه وارد آموزش کشور می‌شود که نخستین جلد مجموعه به نام eight بوده که مجموعه کتب آموزشی زبان انگلیسی یک طرح بزرگ بین رشته‌ای و یک محصول فاخر بین‌المللی است.

فائزی تصریح کرد: تهیه این منبع ایرانی آموزش زبان انگلیسی دستاورد مهم سال 94 و 95 جهاد دانشگاهی است و حاصل تلاش بیش از 3 سال فعالیت بوده و 2 سال دیگر نیز تا اتمام کار باقی‌مانده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان قزوین در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی چند رکن دارد که یکی از آن‌ها اقتصاد دانش‌بنیان بوده که از مؤلفه‌های اصلی آن درون‌زا بودن و برون‌گرا بودن است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: درون‌زا بودن از درون زاییده شدن و بهره‌مندی از دانش‌ و تخصص معنا می‌شود و برون‌گرا بودن نشان‌دهنده ارتباط با سایر حوزه‌ها و ایجاد چرخه اقتصادی است.

فائزی با اشاره به موضوع فرش قزوین که یک مزیت منطقه است و نگاه تجاری به صورت جدی به این موضوع نمی‌شود، تصریح کرد: در همین راستا حمام تاریخی میرحسین در محله دیمج به کارگاه طراحی و بافت فرش قزوین تبدیل شده که نخستین کارگاه طراحی فرش در این مکان مستقر است که می‌تواند نگاه اقتصادی به همراه داشته باشد و حمایت مسؤولان نیز نیاز است.

وی یادآور شد: در تابلو فرش قزوین ترکیبی از خوش‌نویسی اصیل قزوینی و گل و نقش در طراحی آن به‌کار رفته است که در این کارگاه قالیبافی به مساحت 900 مترمربع 80 بافنده همزمان فعالیت می‌کنند که در این مسیر نیازمند حمایت مسؤولان هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: خریدار فرش ایران کشور آمریکا است و کشورهای اروپایی و چین نیز می‌تواند مشتری بالقوه در زمینه فرش باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار