رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان گفت: ارزش بالای صادراتی معادن این استان مورد غفلت قرار گرفته است و باید نگاه ملی به بخش معدن تغییر کند.
کد خبر: ۲۷۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 14 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، منوچهر عسگری‌سیاهویی اظهار کرد: معادن سراسر کشور به ویژه معادن استان هرمزگان به دلیل نزدیکی به باراندازهای صادراتی در سواحل دارای ارزش بالای صادراتی است اما متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته‌اند.
 
وی با بیان اینکه معادن کشورمان قابلیت نقش‌آفرینی هر چه بیشتری در اقتصاد ملی دارند، افزود: تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اهمیت به جوشش درآمدن اقتصاد ملی از درون، یک راهبرد ویژه برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور است و معادن یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌ها در زمینه تحقق این تأکیدات است.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در هرمزگان با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت این استان در زمینه رفع موانع فعالیت معادن در این استان، خاطرنشان کرد: دیگر دستگاه‌های مسؤول در این زمینه نیز باید پای کار بیایند تا بتوانیم یکی از پربازده‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور را بیش از پیش فعال کنیم.
 
عسگری‌سیاهویی ادامه داد: اقتدار اقتصادی کشور در گرو دور شدن از اقتصاد نفتی است و معادن بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی هستند، چراکه تنوع مواد معدنی و ارزش بالای صادراتی آنها فضایی متفاوت از اقتصاد تک‌محصولی را برای کشورمان رقم خواهد زد و چالش‌ها و آسیب‌های ناشی از اتکای به درآمدهای نفتی را نیز برطرف می‌کند.
 
وی بیان کرد: قراردادهای خرید مواد معدنی از ناحیه کشورهای مختلف، قراردادهایی طولانی‌مدت است و اگر بتوانیم در جذب این خریداران خارجی به درستی و به موقع اقدام کنیم، منابع ناشی از این بخش و اشتغال آن متوجه اقتصاد ملی خواهد بود.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان تأکید کرد: اگر در جذب مشتریان جهانی غفلت کنیم برای عقد قراردادهای جدید مدت‌ها زمان خواهد برد و این فرصت را از دست داده‌ایم.
 
عسگری‌سیاهویی گفت: قیمت تمام شده مواد معدنی برای صادرات نیز در این فرآیند بسیار مهم است، بنابراین باید تلاش کنیم تا قیمتی قابل رقابت را با رقبای منطقه‌ای به مشتریان مواد معدنی ایران ارائه و عرضه کنیم که هم منافع داخلی تأمین شود و هم بتوانیم در صحنه بین‌المللی جایگاهمان را حفظ کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار