کد خبر: ۲۸۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 18 August 2016
به گزارش تابناک یزدمسئول درب خروج گمرک استان يزد با اشاره به این که توافق تولیدکننده داخلی با خریدار خارجی، تعیین کننده‌ي محل‌هاي دپو و انجام فرآيندهاي گمركي جهت صادرات كالاست، تاكيد كرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای يزد از گمرک استان نيز بر همين اساس مستلزم اين توافقات و مراجعه‌ي تولید‌کنندگان يزدي به گمرك استان است.

"محمدقاسم پور" در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری دانشجويان ايران(ایسنا)- منطقه یزد ‌راجع به اين كه چرا برخي از توليدات استان يزد از ساير گمركات كشور به ساير كشورها صادر مي‌شود، به خبرنگار ايسنا گفت: اين موضوع به نوع توافق تولیدکننده با خریدار خارجی باز مي‌گردد و براساس آن محل دپو، بارگیری و صادرات کالاهای مختلف از گمرکات كشور انجام مي‌شود.

وي در همين رابطه با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌اي استان از گمركات شمالي كشور، اظهار كرد: در حال حاضر عمده صادرات خیار سبز گلخانه‌اي استان یزد به کشورهای آسیای میانه انجام می‌شود و فروشنده داخلي به دلیل انحصاری بودن برخی واردات كشورهاي مقصد، تابع خریدار خارجی هستند.

اين مسئول از آمادگي گمرك استان براي انجام فرآيندهاي گمركي براي صادرات محصولات گلخانه‌اي استان خبر داد و با اشاره به افزایش ظرفیت‌های گمرک استان، افزود: گمرک یزد با نیرويی مضاعف، آماده‌ي  ارائه هرگونه خدمات گمرکی به تولیدکنندگان داخلی و بومی استان را دارد.

وی متذكر شد: فرآیندها و خدمات گمرکی استان یزد به دلیل کشوری بودن آئین‌نامه‌هاي گمرکات كشور، هیچ تفاوت با يكدیگر ندارد و در زمان معمول براي تجار و بازرگانان انجام مي‌شود.

وي در مورد صادرات بخش عمده‌اي از صادرات مواد معدني استان از گمركات جنوب كشور نيز اظهار كرد: البته در سال‌های گذشته انبار و نیروهای اختصاصی از سوی گمرک استان براي انجام فرآيندهاي گمركي در سنگ آهن مرکزی بافق اتفاق افتاده بود ولي پارسال اين فعالیت‌هاي گمرکی از سوی اين شرکت معدني قطع شد.

قاسم‌پور افزايش مشتريان با ارائه خدمات مطلوب‌تر را از سیاست‌های جدید گمرک ایران خواند و تصريح كرد: در همين راستا نيز گسترش ابعاد فعالیت گمرکی در دستور کار اداره کل گمرک استان یزد است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار