رئیس هیأت تیراندازی با تیر و کمان هرمزگان گفت: برای مدال‌آوری در رقابت‌های جهانی به مدیریت علمی و فعالیت مستمر نیاز داریم.
کد خبر: ۲۸۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 20 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسلام باوقار اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی ناکامی ما در مدال‌آوری در المپیک غفلت ما از سرمایه‌های عظیم ورزشی کشور است به طوری که هنوز به دلیل فقدان وجود زیرساخت‌های مناسب، نمی‌توانیم استعدادهای ویژه را شناسایی، پرورش و روانه مسابقات کنیم.
 
وی با بیان این که استعدادیابی در ورزش بخصوص در سنین کودکی یکی از رویه‌های جاری کشورهای خارجی برای شناسایی و پرورش ورزشکاران برای اعزام به مسابقات جهانی است، خاطرنشان کرد: باید ببینیم که ورزش در کشورمان در چه اولویتی قرار دارد و آن گاه انتظارات‌مان از ورزشکاران و هیأت‌های ورزشی را با این سطح از اولویت مشخص کنیم.
 
رئیس هیأت تیراندازی با تیر و کمان استان هرمزگان ادامه داد: باید نگاه‌ها به حوزه ورزش اصلاح شود و مدیریت اجرایی در ورزش به ورزشکاران سپرده شود تا فرآیند آمادگی برای حضور در رقابت‌های مهم جهانی محدود به ماه‌های منتهی به این رقابت‌ها نشود بلکه تیم‌های ورزشی به طور مستمر و بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون در این عرصه حرکت کنند.
 
باوقار خاطرنشان کرد: ورزش با همراهی علم و اقتصاد به مؤفقیت می‌رسد و یک ورزشکار مؤفق زمانی قادر خواهد بود به قله‌های افتخار دست پیدا کند که به لحاظ روانی بخصوص به لحاظ اقتصادی دچار مشکل نباشد و به همین واسطه باید اقتصاد ورزش در کشور ما اصلاح و ورزشکاران مورد حمایت اساسی قرار گیرند تا با فراغ بال به رقابت‌ها اعزام و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورند.
 
وی با اشاره به تأثیر بالای مدال آوری در رقابت‌های جهانی در تقویت غرور ملی به مبحث علمی‌شدن ورزش در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلف بخصوص کشورهای نام‌دار جهان به طور پیوسته فرآیند علمی‌شدن ورزش را پیگیری می‌کنند و رقبا را به طور مداوم مورد آنالیز قرار می‌دهند و لذا ما دیدیم که در رشته کشتی‌فرنگی به خوبی ما را ارزیابی و تحلیل کرده بودند و شانس مدال‌آوری ما در المپیک در این رشته را پائین آوردند.
 
رئیس هیأت تیراندازی با تیر و کمان هرمزگان اضافه کرد: مدال‌های ایران در رقابت‌های جهانی قالبا بر اساس روحیه جنگندگی و قدرت بدنی ورزشکاران ما بدست می‌آید و در رشته‌های تاکتیکی و فنی قالبا در کسب مدال با چالش مواجیهم چرا که ابزارها و روش‌های ما در مقایسه با رقبا در کیفیت و کمیت پائین‌تری قرار دارند.
 
باوقار تصریح کرد: پایگاه‌های قهرمانی در استان‌های مختلف کشور باید دوباره فعال شوند و ورزشکاران مطرح استان‌ها که شانس‌های اصلی تیم ملی کشورمان هستند، می‌بایست مورد حمایت مستقیم وزارت ورزش قرار گیرند و تکلیف کار، سربازی و حقوق ماهانه آنان مشخص شود تا بتوانند تمام فکر و ذهن خودشان را معطوف به ورزش و مدال آوری و افتخارآفرینی برای کشورمان کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار