خیر الله گرواند در بازدید خبرنگاران از شهرستان دره شهر؛
فرماندار شهرستان دره شهر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ی استان گفت : با افتتاح و راه اندازی تونل کبیرکوه یک انقلاب در عرصه راه سازی منطقه و حتی غرب و جنوب کشور رخ خواهد داد.
کد خبر: ۲۸۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 21 August 2016

فرماندار شهرستان دره شهر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ی استان گفت : با افتتاح و راه اندازی تونل کبیرکوه یک انقلاب در عرصه راه سازی منطقه و حتی غرب و جنوب کشور رخ خواهد داد.

به گزارش تابناک ایلام،عقربه های ساعت روی عدد 4 و 15 دقیقه قفل شد که ماشین حامل خبرنگاران ایلامی به سمت قطب گردشگری ایلام ، یعنی شهرستان دره شهر حرکت کرد.مسیر پر پیچ و خم بخش سیوان و جاده های شهرستان بدره را طی کرده و آنچنان خستگی راه در تنمان نفوذ کرده بود که توانی برای پوشش رسانه ای سفر نداشتیم.ولی به محض ورود به فرمانداری دره شهر و مهمان نوازی گرم و صمیمانه ی فرماندار مردمی شهرستان و دیگر همکاران ایشان انصافا گرد خستگی را از وجود همکاران پاک کرد.

سفر یکروزه خبرنگاران ایلامی به منظور کسب دانایی و اخبار بیشتر از خدمات دولت در شهرستان دره شهر با نشست خبری فرماندار آغاز شد.

خیرالله گراوند فرماندار دره شهر در ابتدا ضمن عرض خیرمقدم به محضر خبرنگاران استان گفت : شهر فرهنگ و تاریخ و علم و ادب امروز به میزبانی شما مهمانان گران سنگ مفتخر شده است.مهمانانی که با ابزار قلم در مسیر توسعه و تعالی و رشد جامعه ی ایرانی و ایلامی تلاش می کنند.

گرواند بر ضرورت تعامل ویژه با اصحاب رسانه تاکید ورزید و گفت : اطلاع رسانی خدمات دولت از یک طرف و انتقال خواسته ها و مشکلات مردم به دولتمردان از طرف دیگر دو مقوله بسیار مهم هستند که خبرنگاران در انجام آنها ساعی و کوشا هستند.

فرماندار شهرستان دره شهر در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی شهرستان در هفته دولت اشاره کرد و افزود : 29 پروژه مختلف عمرانی،خدماتی ،بهداشتی ورزشی و غیره در شهرستان دره شهر و در هفته دولت به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی خواهند شد.

وی ادامه داد: برای تکمیل این تعداد پروژه نزدیک به 350 هزار میلیون ریال اعتبار تخصیص و یا هزینه شده است.مهمترین این پرژه ها در زمینه کشاورزی،جاده سازی و گازرسانی و توسعه ی شبکه ی برق رسانی می باشند.

گرواند متذکر شد: در سه ساله ی عمر دولت تدبیر و امید در شهرستان دره شهر و در مناسبتهای مختلف بالغ بر 122  پروژه با صرف اعتباری افزون بر 215 میلیارد تومان به اتمام رسیده و یا یعضا کلنگ زنی شده اند.

خیرالله گراوند خدمات دولت را بی نظیر دانست و گفت : دولت در ابتدا بیشترین توان خود را بر تکمیل پروژه های نیمه تمام معطوف کرد و سپس به سراغ اجرای پروژه های جدید رفت.

این مسئول در خصوص عمده ترین خدمات دولت در سه سال گذشته گفت : احداث ایستگاه پمپاژ چمژاب-ارمو برای تحت پوشش قرار دادن 1700 هکتار از اراضی منطقه با بهره مندی مستقیم 985 خانوار و صرف اعتباری بالغ بر 147 هزار میلیون ریال،احداث و افتتاح واریانت زرانگوش با صرف 47 هزار میلیون ریال اعتبار به طول 2و نیم کیلومتر،حفاری 500 متر از تونل بزرگ کبیر کوه از سمت شهرستان دره شهر با صرف و 10 میلیارد تومان اعتبار و اختصاص 38 میلیارد تومان اعتبار،مجتمع قرهنگی هنری شهرستان دره شهر با 30 هزار میلیون ریال اعتبار،طرح بزرگ استیل کرد (تولید الیاف لاستیک خودرو)بهسازی چشمه ی سراب دره شهر،بازسازی و بهسازی منازل خسارت دیده از زلزله و  از جمله مهمترین پروژه های انجام شده و در حال انجام در دولت تدبیر و امید در شهرستان دره شهر می باشند.

پس از پاسخگویی فرماندار به سوالات متنوع خبرنگاران سفر اصحاب قلم استان با بازدید از محل احداث تونل کبیر کوه و کارخانه استیل کرد ادامه پیدا کرد.

حضور در دل کبیر کوه و مشاهده عظمت حفاری ها و جاده سازی های صورت گرفته آن هم به وسیله ی یک پیمانکار بومی نوعی حس افتخار و غرور را در وجود ما بارور کرده بود.ناگفته نماند حفاری های صورت گرفته در تونل کبیر کوه رکورد حفاری در آسیا را نیز شکسته است.

خیرالله گرواند در دهانه ی ورودی تونل و در جمع خبرنگاران گفت : با تلاش و توجه دولت تدبیر و امید حفاری تونل کبیرکوه از سمت دره شهر نیز آغاز شد.کل طول تونل کبیرکوه 5 و نیم کیلومتر بوده و 6 و نیم کیلومتر نیز جاده دسترسی دارد.از این مقدار 1000 متر تونل و دو و نیم کیلومتر جاده دسترسی در شهرستان دره شهر واقع گردیده است.

گرواند ادامه داد: برای این پروژه تا کنون از سمت شهرستان دره شهر 38 میلیارد تومان تخصیص داده شده و 10 میلیارد تومان آن هزینه شده و تا کنون 500 متر از حفاری تونل با پهنای استاندارد انجام شده است.از سمت آیدانان نیز نزدیک به 2هزار و 300 متر حفاری انجام گرفته است.

این مسئول در خصوص اهمیت این پروژه اضافه کرد : با اتمام تونل کبیر کوه و بهره برداری از آن آبدانان و دره شهر در مسیر اصلی کریدور های جنوب به غرب و مرز به مرکز کشور قرار خواهند گرفت.

پروژه ی بعدی که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت کارخانه تولید الیاف لاستیک خودرو(استیل کرد) بود.

فرماندار دره شهر در جریان این بازدید به خبرنگاران گفت : این پروژه بسیار مهم صنعتی یکی از بزرگترین کارخانه های تولیدی در حال ساخت استان می باشد.هزینه ی صفر تا صد و رسیدن به مرحله تولید آموزشی این واحد صنعتی 120 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: انشاالله اولین مرحله ی تولید آزمایشی این کارخانه تا پایان سال و دهه مبارکه فجر به انجام رسیده و زمینه اشتغال 240 نفر از جوانان منطقه در این واحد فراهم خواهد آمد.

مدیر ارشد دولت در شهرستان دره شهر گفت : شرکت تولیدی الیاف لاستیک در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع ساخته شده و حجم سوله سازی آن نزدیک به 15 هزار متر مربع می باشد.

شهرستان دره شهر 900 کیلومتر مربع وسعت داشته و 46 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.از میزان 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان 5 هزار هکتار آبی بوده و با اتمام پروژه های در دست اقدام این میزان به 7 و نیم هزار هکتار افزایش می یابد.عمده ی محصولات تولیدی کشاورزی در شهرستان دره شهر گندم ، برنج،طالبی،خیار،ماش و .... می باشد.

گردشگری و کشاورزی و دامپروری مهمترین استعدادهای شهرستان تاریخی و پر آب دره شهر می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار