مردادماه؛
تابناک : مدیر گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: زنگ خطر بروز و هشدار بیماری سالک در اصفهان مردادماه به صدا در می‌آید زیرا در آن زمان به بعد شاهد هجوم پشه ها هستیم.
کد خبر: ۲۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 27 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رضا فدایی اظهار داشت: بیماری سالک، بیماری جدیدی نیست و سالهاست که استان اصفهان با آن درگیر است.

وی با بیان اینکه بدنبال افزایش ساخت و سازها و نخاله های بیمارستانی با موج جدید بیماری سالک مواجه می‌شویم، ادامه داد: نخاله های بیمارستانی یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز بیماری سالک است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: نمی توان پیش بینی کرد که با روند بالای ساخت و سازها طی سالها و مسئله نخاله های بیمارستانی بیماری سالک افزایش می یابد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه هر ساله شاهد بروز سالک در شهرستان های اردستان، برخوار، شاهین شهر و نظنز هستیم، گفت: در شهر اصفهان مشکلی نداریم و تنها در روستاها و شهرهای اقماری نزدیک به باتلاق گاوخونی شاهد بروز این بیماری هستیم.

فدایی با بیان اینکه اگر در اصفهان شاهد بیماری سالک نیستیم زیرا که ساخت و سازهای پروژه ای نداریم ، گفت: در شهرهای مثل اردستان و برخوار که ساختمان سازی پروژه ای انجام می گیرد شاهد بروز سالک هستیم.

وی بیان داشت: در شهرهایی که نزدیک به کویر است و همچنین شهرک ها که ساخت و سازها زیاد انجام می گیرد با این بیماری مواجهیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان افزود: مخالف ساخت و ساز و پروژه های ساختمانی نیستم بلکه اگر نخاله های ساختمانی زود جمع آوری و آسفالت شود که مانع انتشار ریزگردها و گرد و غبار گردد، و در پروژه های ساختمانی تدابیر محافظتی اندیشیده شود با مشکل سالک مواجه نخواهیم شد.

وی با اعلام اینکه در جهت کنترل بیماری سالک با حمایت استانداری اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، گفت: این اقدامات در صورتی پاسخ می‌دهد و شاهد کاهش این بیماری می شویم که به صورت مستمر انجام گیرد نه اینکه یک سال اعتبارات اختصاص یابد و سال دیگر هزینه ای برای کنترل بیماری وجود نداشته باشد.

فدایی بیان داشت: در طول شش سال اخیر با استفاده از حدود ۷۰ هزار نفر نیروی انسانی در ۴۰۰ هزار هکتار عملیات وسیع برای کنترل این بیماری انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: بیماری سالک تبعات جانی ندارد و تنها برجای ماندن زخم سالک است که بیماران را آزار می دهد هرچند در سال های اخیر اقداماتی برای درمان زخم سالک نیز صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار