رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با تدابیر دولت امروز استان همدان با 50 کشور و 60 بانک مراوده تجاری و مالی دارد.
کد خبر: ۲۸۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 27 August 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با تدابیر دولت امروز استان همدان با 50 کشور و 60 بانک مراوده تجاری و مالی دارد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا متین جمعه 5 شهریورماه در آئین افتتاح واحد تولیدی پویان طب هگمتانه واقع در شهرک صنعتی ویان در استان همدان، به عملکرد دولت تدبیر و امید پرداخت و اظهار کرد: کل سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و جوازهای صادره در 30 ماه، 2900 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از آغاز فعالیت دولت یازدهم 30 طرح بزرگ به مبلغ 8 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده که 4 هزار و 600 میلیارد تومان آن در سال گذشته کلنگ‌زنی شده است.

متین با بیان اینکه شرکت پویان طب هگمتانه یکی از این طرح‌هاست که معضل بزرگ بخش پزشکی کشور ار رفع می‌کند، تصریح کرد: این واحد تولیدی بدون وقوع برجام به بهره‎برداری نمی‌رسید به طوریکه از سال 91، پیگیری‌های بسیاری برای اجرای پروژه صورت گرفت اما کاری از پیش نمی‌رفت اما با آغاز مذاکرات نخستین دستگاه مورد نیاز این واحد تولیدی تهیه شد و در سال 93 دو دستگاه دیگر و در نهایت در سال 94 باقیمانده ماشین‎‌آلات تولید وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی ابن‌سینا هم دیگر طرحی است که عملیات اجرایی آن پس از 10 سال، در سال گذشته با حضور رئیس جمهور در استان آغاز شد و ظرف کمتر از یک‌سال 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ما پیش از فرجام برجام مبادله پولی با سه کشور به سختی انجام می‌شد، عنوان کرد: نرخ مبادله پولی 18 تا 28 درصد بود که به دلال تعلق می‌گفت اما با تدابیر دولت نرخ مبادله پولی به سه تا هفت درصد رسیده است و امروز استان همدان با 50 کشور و 60 بانک مراوده تجاری و مالی دارد.

وی با بیان اینکه 8 هزار میلیارد تومان طرح معادل 5 هزار و 800 میلیارد تومان تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: از 30 طرح بزرگ استان، هفت طرح در ادوار مختلف به بهره‌برداری رسیده، در دهه فجر نیز 11 طرح به بهره‌برداری می‌رسد و باقیمانده نیز در دست اقدام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار