نگاهی به تغییر موضع وزیر کشور در مورد پول های کثیف
نعمت احمدی کار‌شناس مسایل حقوقی در گفت‌و‌گو با تابناک ضمن انتقاد از رویکرد وزیر کشور ، توضیحات او در صحن علنی را به خاطر عافیت طلبی دولت دانست و گفت: تغییر موضع وزیر کشور نشان دهند فشارهای طرف مقابل در شرایط حساس کنونی بود.
کد خبر: ۲۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳ 28 April 2015
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز یکشنبه به مجلس رفت و بعد از آن همه هیاهو در خصوص ورود پول‌های کثیف و حاصل قاچاق به عرصه انتخابات همه چیز را گردن رسانه ها و مطبوعات انداخت . آقای وزیر که قرار بود با ارایه اسناد و مدارک همه را متعجب کند با تغییر موضع ناگهانی این کار را کرد.

با این حال برخی از حامیان دولت این رویکر را نوعی استراتژی موثر در کاهش التهابات فضای سیاسی می دانند اما همین افراد نیز نمی توانند انکار کنند که این کار  اعتماد عمومی به دولت و مطبوعات را خدشه دار کرد.

نعمت احمدی کار‌شناس مسایل حقوقی در گفت‌و‌گو با تابناک ضمن انتقاد از رویکرد وزیر کشور ، توضیحات او در صحن علنی را به خاطر عافیت طلبی دولت دانست و گفت: تغییر موضع وزیر کشور نشان دهند فشارهای طرف مقابل در شرایط حساس کنونی بود. 

وی افزود: دولت یازدهم که درگیر مسائل سیاست خارجی و پرونده هسته ایی است تلاش می‌کند که بستر فعالیت‌های خود را در داخل کشور ضربه پذیر نکند به همین خاطر ترجیح می‌دهد در خیلی از مسایل با چراغ خاموش حرکت کند و تا پیش از سروسامان داده به مذاکرات هسته ایی فضای کشور انتقادی نشود. 

وی ضمن انتقاد از تیم مشاورینی که با هزینه و فایده کردن ها این راه را برای دولت انتخاب کرده است، گفت : به اعتقاد من این کار بازی با اعتماد عمومی است. با این اظهارات هم مطبوعات را زیر سوال بردند و به اعتبار آن‌ها از نظر مردم خدشه وارد کردند و هم حمایت مطبوعات را از خود گرفتند. 

به گفته وی تغییر موضع وزیر کشور که پیش از این با اعتماد کامل از اسنادی که در دست دارد صحبت می‌کرد موحب شد که حالا هر خبر ضرب داری از وی با احتیاط بیشتر در رسانه‌ها منتشر شود. 

وی در پاسخ به اینکه آیا عقب نشینی‌ها دولت نشان دهنده نبودن عزم لازم برای پیگیری مسایل است، گفت: نکته مهم‌تر از بودن یا نبودن عزم کافی این است که بدانیم تکثر نهادهای قدرت در کشور ما موجب این عقب نشینی‌ها است زیرا وقتی یک موجی در جهت حفظ منافع ملی ایجاد می‌شود، برخی از صاحبان ثروت و قدرت که در این کانون‌های متفرق جای دارند به میدان آمده و کار به اینجا می‌رسد .

احمدی اظهارات رحمانی فضلی در مجلس را تلاشی برای جمع و جور کردن مساله دانست و گفت: وزیر کشور موضوعی را مطرح کرد که اگر قرار بود ادامه دهد باید با ذکر مصادیق به جریان‌های سیاسی ورود می‌کرد و حتما دردسرهای بیشتری ایجاد می‌شد لذا ترجیح داد که بیشتر گرفتار نشده و مساله را جمع کند. 

واضح است که رحمانی فضلی با طرح این موضوع و‌‌ رها کردن آن بسیاری از حامیان دولت را نا امید کرد . حتی می توان گفت که ادامه این رفتارها از سوی دولت مقدمات پیوستن حامیان به صف منتقدارن ار فراهم می کند .  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار