استاندار هرمزگان با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی باید بر شهريه مدارس غيردولتي نظارت داشته باشد، گفت: نقش سازمان تعزيرات در اين خصوص بايد در نشستي با آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود چون تمامي موارد مرتبط با قیمت گذاری و مایحتاج مردم، نيازمند نظارت است و اگر اجحافي در دریافت شهریه توسط مدارس غيردولتي صورت گرفت بايد براساس قانون با آن برخورد شود.
کد خبر: ۲۹۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 05 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان هرمزگان، عنوان کرد: تعزیرات حکومتی مرجعی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی دولتی و غیردولتی است و در اين کمیسیون باید هماهنگی ايجاد كنيم که هر نهادي جداگانه در اين راستا اقدامی انجام ندهد.

وي ادامه داد: خروجی جلسات اين كميسيون باید نظارت، هدایت و کنترل قيمت و وضعيت ارزاق و مایحتاج مردم باشد و همه بايد به سازمان تعزیرات کمک کنند تا ارزاق مردم توسط سودجویان دچار مشكل نشود.

استاندار هرمزگان به موضوع نظارت بر شهريه مدارس غيردولتي اشاره كرد و افزود: نقش سازمان تعزيرات در اين خصوص بايد در نشستي با آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود چون تمامي موارد مرتبط با قیمت گذاری و مایحتاج مردم، نيازمند نظارت است و اگر اجحافي در دریافت شهریه توسط مدارس غيردولتي صورت گرفت بايد براساس قانون با آن برخورد شود.

جادري به مسئله قيمت مرغ در هرمزگان اشاره كرد و افزود: در اين زمينه هم بايد جلسه ای براي قيمت گذاري تشكيل و قیمت کلی و توليد عمده توسط سازمان جهاد کشاورزی و قيمت عرضه جزئي نيز توسط نهادهای مسئول تعيين و نظارت و برخورد لازم با متخلفان صورت گيرد.

وي با بيان اينكه در ايام ماه محرم نظارت و كنترل قیمت ارزاق مردم با توجه به مصرف بيشتر برخي كالاها بسیار مهم است، تصريح كرد: باید توجه داشته باشيم كه مایحتاج عمومی مردم در بازار براي اين ماه فراهم و کمبودی نداشته باشیم و از افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها نيز جلوگیری شود و ذخیره سازی کالا را در دستور کار قرار دهیم.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان بر لزوم تسریع در رسیدگی به شکایات مردمي و همچنین انجام گشت های مشترک تعزيرات و بازرسي تاكيد كرد و گفت: نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا با اولویت اصناف استان بايد برگزار و قیمت كالاها در نمایشگاه بايد متفاوت و کمتر از بازار باشد و اولویت اين نمايشگاه عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم و دانش آموزان در آستانه آغاز سال تحصيلي باشد.

جادري خاطرنشان كرد: نياز است دقت و نظارت لازم را داشته باشیم تا اقشار مختلف مردم برای تهیه مایحتاج دانش آموزان خود با مشکل مواجه نشوند.

مديركل تعزيرات حكومتي هرمزگان نيز در اين نشست، بيان کرد: برای بازگشایی مدارس طرح نظارتي ويژه بر قيمت اقلام مورد نیاز دانش آموزان و همچنین شهریه مدارس غیردولتی را در دستور کار داریم و نظارت و بازرسی را آغاز کرده ایم.

روح الله آبداریان افزود: همچنين هرساله در شهریور ماه طرح بازرسی و گشت مشترک نظارت بر جایگاه هاي عرضه فرآورده های سوختی را انجام می دهیم كه با تخلفاتی همچون فروش مکمل های غیراستاندارد در این جایگاه ها برخورد مي شود.

در ادامه نيز رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان كرد: طرح نظارتی و بازرسي ویژه بازگشایی مدارس در استان از 13 شهریور ماه آغاز شده و به مدت یک ماه با 40 تیم بازرسی انجام مي شود.

خليل قاسمي ادامه داد: در اين طرح بر ارائه اقلام مورد نیاز دانش آموزان از جمله لوازم التحریر و کیف و کفش نظارت و اقلام قاچاق و غیراستاندارد نيز جمع آوری مي شود.

وي اضافه كرد: همچنين نمایشگاه پاييزه عرضه مستقيم کالا از اواخر هفته جاري به مدت 10 روز دایر می شود که کالاهای مورد نیاز دانش آموزان 10 تا 15 درصد کمتر از قيمت بازار در آن عرضه می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار