امام جمعه اهل سنت بندرخمیر گفت: اسکله چندمنظوره خمیر آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد کرد و اینکه می‌گویند با ایجاد این بندر، محیط زیست از بین می‌رود برای مردم بندرخمیر قابل هضم نیست.
کد خبر: ۲۹۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 10 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدعبدالجلیل قتالی پیش از ظهر امروز در نشستی که پیرامون مسائل و مشکلات اسکله چندمنظوره بندرخمیر و چگونگی رفع این موانع در سالن فرمانداری بندرخمیر برگزار شد با بیان قدمت و سوابق تاریخی این شهر گفت: بندرخمیر یکی از بنادر تاریخی کشور به شمار می‌رود و حتی مورخان در مورد تجارت و اقتصاد این منطقه با بنادر کشورهای عربی، هند و آفریقا مطالب زیادی نگاشته‌اند که وجود غار خربس در قشم نمونه‌ای از این تاریخ است.
 
وی افزود: دریا در طول تاریخ جزء لاینفک مردم این بندر محسوب می‌شود و اقتصاد این شهر به دریا وابسته است.
 
امام جمعه اهل سنت بندرخمیر با بیان اینکه اسکله فعلی خمیر در حال حاضر در حد انتظارات مردم این بندر نیست، تصریح کرد: اسکله بندرخمیر در حال حاضر حدود چهار ساعت قابل استفاده است و این در شان مردم بندرخمیر نیست که با وجود اینکه دارای منابع سرشاری است، نتوانند کار صادرات و مبادله کالا انجام دهد.
 
قتالی ادامه داد: اسکله چندمنظوره خمیر آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد کرد و اینکه می‌گویند با ایجاد این بندر، محیط زیست از بین می‌رود برای مردم بندرخمیر نیز قابل هضم نیست، ضمن اینکه رفع خواسته‌ها و مطالبات مردمی، پایبندی مردم به نظام را محکم‌تر خواهد کرد.
 
وی در پایان یادآور شد: بندرخمیر در زمان‌های گذشته قطب میوه و تره‌بار به‌شمار می‌رفته است و با توجه به سیر تاریخی این بندر، شایسته است مسؤولان محیط زیست نیز نسبت به تصمیم خود تجدید نظر نماید و خواسته منطقی مردم را برآورده سازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار