نشست 2 روزه مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه پنج دانشگاه های کشور با حضور مسئولان دانشگاه های ایلام، رازی کرمانشاه، لرستان، کردستان و صنعتی کرمانشاه با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه ایلام از روز سه شنبه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۲۹۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 13 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فضل اله ایرجی روز سه شنبه نشست مدیران فرهنگی منطقه پنج دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اظهار کرد: این ستاد با هدف سازماندهی و زیر پوشش قرار گرفتن دانشجویان شرکت کننده در پیاده روی اربعین و ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه های متولی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: ریاست ستاد بر عهده معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بوده و سازمان بسیج دانشجویی نیز دبیرخانه و بازوی اجرایی این ستاد است.

به گفته وی، نمایندگان وزارت بهداشت، دانشگاه ها آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و فرهنگیان، جهاد دانشگاهی، بنیاد شهید، بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری عضو این ستاد هستند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ستادهای استانی متناظر ستاد مرکزی پیاده روی اربعین در دانشگاه های کشور تشکیل شده و دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی آن همانند ستاد راهیان نور بزودی ابلاغ می شود.

ایرجی اضافه کرد: پیاده روی اربعین یکی از فعالیت های خاص وزارت علوم و ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت های دینی و مذهبی اثربخش در دانشگاه هاست و بسیار مورد توجه و استقبال دانشجویان نیز قرار دارد.

وی تاکید کرد: آماده سازی ظرفیت های لازم برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در دانشگاه های کشور یکی از اهداف این سفر است و امسال حضور 100 هزار دانشجو در این راهپیمایی را هدف قرار داده ایم که چندین برابر سال گذشته است و این مسئولیت تمامی دستگاه های درگیر خصوصا دانشگاه ایلام را دو چندان می کند.

وی یادآور شد: همچنین با هدف گسترش این اقدام دینی فرهنگی جشنواره و برنامه فرهنگی با موضوع پیاده روی اربعین در بخش های خاطره نویسی، سفرنامه، شعر، مستند و کارهای هنری برگزار می شود و دانشجویان می توانند به شکل رقابتی تولیدات خود را به این جشنواره ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در 10 منطقه شورای فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تشکیل شده است، افزود: دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی یکسان فعالیت این شوراها تا دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

ایرجی هدف از تشکیل این شوراها را کاهش تمرکز گرایی در برنامه ریزی های فرهنگی، هم افزایی فعالیت ها، انتقال تجربیات، تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه ها و تفویض برخی اختیارات وزارت علوم به این شوراها اعلام کرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه ایلام ظرفیت بسیار مغتنمی برای سامان دادن به فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این استان اعم از دولتی و غیردولتی دارد.

به گفته ایرجی، دانشگاه ایلام در بخش راهیان نور نیز با توجه به درگیر بودن این استان در جبهه و جنگ و دفاع مقدس و همچنین امکانات دانشگاه از جمله اردوگاه دانشجویی شهرستان مرزی مهران، نقش بسیار موثری در هم افزایی بازدید از مناطق جنگی دارد.

شش هزار دانشجو در 82 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا دکترا در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند.

نشست 2 روزه مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه پنج دانشگاه های کشور با حضور مسئولان دانشگاه های ایلام، رازی کرمانشاه، لرستان، کردستان و صنعتی کرمانشاه با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه ایلام از روز سه شنبه در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار