معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قزوین:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: تمام اطلاعاتی که در سرشماری ارائه داده می‌شود به صورت محرمانه باقی می‌ماند و در هیچ ارگان یا سازمانی علیه خانوارها استفاده نمی‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 21 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حیاتی در جلسه شورای اداری با بیان اینکه نخستین سرشماری نفوس در سال 1335 انجام شد، اظهار داشت: سرشماری یک رویداد ملی و مهم است که زیربنای تمام اهداف کشور را در بر می‌گیرد.

وی با بیان مسؤولیت ارائه صحیح اطلاعات بر عهده تمام افراد جامعه است، افزود: سرشماری هر 10 سال در کشور انجام می‌شود که این موضوع به هر 5 سال یکبار تغییر پیدا کرده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین اضافه کرد: در بحث سرشماری اصل بر آن است که تک‌تک مکان‌ها و خانوارها مورد بررسی قرار بگیرد تا خانه و خانواری از لیست جا نماند.

حیاتی ادامه داد: آخرین سرشماری که در کشور انجام شد در سال 1390 بود که مقرر شده در سال جاری هم سرشماری بعدی انجام شود.

این مسؤول عنوان کرد: تمام اطلاعاتی که در سرشماری ارائه داده می‌شود به صورت محرمانه باقی می‌ماند و در هیچ ارگان و سازمانی علیه آن خانوارها استفاده نمی‌شود که این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین تصریح کرد: تفاوت این سرشماری با سرشمارهای گذشته بر این است که از روش آمارگیری سنتی به مدرن تغییر کاربری داده است.

حیاتی یادآور شد: در سال 90 سرشماری به صورت کاغذی و به صورت فرم‌هایی ارائه می‌شد که امروز فرآیند آن در سه دوره آموزشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سرشماری که در گذشته انجام می‌شد به روش کاغذی و دستی بوده است، مطرح کرد: این روش یک فرآیند پیچیده، طولانی و با دخالت بسیاری همراه بود که خطای فراوانی هم در آن صورت می‌گرفت.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین ادامه داد: سرشماری در سال جاری به سه روش اینترنتی، تلفنی و تبلتی انجام می‌شود که مدرن شدن آن موجب برطرف شدن یکی از دغدغه‌های آمارگیری شده است.

حیاتی تشریح کرد: از سوم مهر ماه سال جاری همزمان با بازگشایی مدارس سرشماری در استان قزوین صورت می‌گیرد و تا 24 مهر ماه سال جاری هم تکمیل می‌شود.

حیاتی خاطرنشان کرد: از 24 مهر ماه سال جاری ثبت‌نام اینترنتی به پایان می‌رسد و از 25 مهر ماه هم مأموران سرشماری با توجه به اطلاعاتی که دارند با روش حضوری به مکان‌ها رجوع و اطلاعات افراد را جمع‌آوری می‌کنند.

این مسؤول اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های سرشماری دقت بالا است و سعی می‌شود که جمعیت افراد در جایگاه‌ها و مکان‌های واقعی سکونت خود مورد آمارگیری قرار گیرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین تشریح کرد: ارائه دقیق اطلاعات سبب می‌شود که بر‌نامه‌ریزی‌های دقیقی در روستاها و شهرها انجام شود.

حیاتی گفت: اگر اطلاعات کافی در دست نباشد در صورت ساختن شهر، روستا ویران می‌شود و اگر بخواهیم روستا را بسازیم، شهر ویران می‌شود.

وی متذکر شد: سرشماری یک فایل پشتیبان اطلاعات در نظر گرفته است که یکی کدملی و دیگری کدپستی سرپرست خانوار است که این مسئله به تسریع اطلاعات کمک می‌کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین با بیان اینکه فایل کدپستی مربوط به مکان است، گفت: کد آماری که در ثبت‌نام اینترنتی به کاربران داده می‌شود باید مربوط به فایل کدپستی باشد که خانوارها در آن ثبت‌نام کرده‌اند وگرنه سیستم در آنجا اعلام خطا می‌کند.

حیاتی خاطرنشان کرد: کدپستی، کدملی و کدآماری باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد تا مشکلی در اجرای طرح سر شماری رخ ندهد.

این مسؤول متذکر شد: افرادی که مأموران سرشماری به درب خانه آن‌ها مراجعه کرده و موفق نشوند آمارگیری را انجام دهند با استفاده از کارت‌هایی که شماره تماس مرکز سرشماری بر روی آن حک شده است با تماس خانوارها آمار را در اختیار واحد سرشماری قرار دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین بیان کرد: اگر تحت هر شرایطی ثبت‌نام اولیه اینترنتی انجام شود به نفع خود خانوادها بوده و این مسئله استارت فرهنگ‌سازی آمارگیری است که باید مورد توجه تمام اقشار جامعه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار