کد خبر: ۲۹۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 21 September 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به ضرورت توانمندسازی معلولان گفت: تأمین استانداردهای خدمات به معلولان در دستور کار بهزیستی استان یزد است.

 دکتر «جلیل عفتی» در آئین افتتاح کارگاه تولیدی حمایتی معلولین کوثر بهزیستی اردکان با بیان این‌که این سازمان در زمینه توان‌بخشی آموزش‌های لازم را برای جامعه هدف دنبال می‌کند، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های این نهاد خدمت‌رسان، معلولان با توجه به علایق خود می‌توانند آموزش‌های حرفه‌ای را فرا بگیرند و به چرخه عادی در جامعه بازگردند.

وی با تأکید بر این‌که ایجاد استانداردهای خدمات‌رسانی و توانمندسازی معلولان موجب پویایی در جامعه هدف در کنار سایر شهروندان می‌شود، گفت: هنگامی که نقصی در وضعیت جسمی یک فرد رخ می‌دهد باید او را توانمند کرده و به چرخه اقتصاد بازگردانیم که این کار از طریق تأمین استانداردها در زمینه خدمات این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی یزد توجه و رسیدگی به مقوله توان‌بخشی و توانمندسازی را از حقوق اولیه معلولان برشمرد و تصریح کرد: توان‌بخشی یک معلول جسمی در زمانی که به جامعه بازگشت کند و زندگی عادی خود را سپری کند موجب رونق اجتماع در حوزه اقتصاد خواهد شد و نوعی توسعه را به همراه دارد.

دکتر «عضدزاده» رئیس اداره بهزیستی اردکان هم مراسم گفت: در این کارگاه تولیدی حمایتی با سرمایه‌گذاری سه میلیارد ریال توسط بخش غیردولتی با هدف بازتوانی و استقلال اقتصادی و اجتماعی و حمایت از اشتغال 40 نفر معلولین بهزیستی شهرستان در حرفه‌های قالی بافی، تابلوفرش، خیاطی، گوهر تراشی برای اولین بار در اردکان راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

عضدزاده خودکفایی و توانمند کردن معلولین، رساندن آن‌ها به استقلال اقتصادی و ورود این افراد از چرخه جامعه معلولین در جامعه از اهداف نهایی راه‌اندازی چنین مراکزی دانست و افزود: راه‌اندازی خط تولید برای مددجویان می‌تواند توانایی‌های آن‌ها و حضورشان در جامعه را نشان دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار