کد خبر: ۳۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 03 May 2015
به گزارش تابناک یزد، «علی اصغر فانی» که شنبه شب در برنامه زنده نگاه یک شبکه یک به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم سخن می گفت، مطالبات معلمان را به دو قسمت تقسیم کرد و افزود: معلمان بر اساس قوانین موجود یک سری مطالباتی مانند حق التدریس دی، بهمن و اسفند سال گذشته را دارند که برخی از آن ها پرداخت نشده است.

وی در تشریح قسمت دوم این مطالبات گفت: این بخش از مطالبات مقایسه ای است که فرهنگیان با سایر کارکنان دولت در بعضی از وزارتخانه ها و نهادها انجام می دهند که احساس تبعیض در دریافتی های آن ها وجود دارد.

فانی افزود: این تبعیض ها بحثی نیست که در یکی دو سال اخیر اتفاق افتاده باشد و شاید قدمت 70 ساله دارد و تلاش دولت یازدهم در این جهت است که به تدریج این تبعیض ها کم شود.

وی گفت: دولت در راستای تحقق این امر گام هایی برداشته است اما همکاران ما نیز انتظار ندارند که در کوتاه مدت همه این تبعیض ها برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت یازدهم تاکنون دو سال بودجه ریزی صورت گرفته است، گفت: در سال 93 اعتبار دولت برای آموزش و پرورش نسبت به سال 92 بیست و شش درصد رشد نشان می دهد در حالی که کل بودجه دولت 11 درصد رشد داشته است.

فانی افزود: در سال 94 نسبت به سال 93 اعتبارات آموزش و پرورش بیش از 23

درصد رشد داشت این درحالی است که کل رشد بودجه دولت یازده و نیم درصد بوده است.

وی گفت: این رشد بودجه ای آموزش و پرورش نشان ازتوجه دولت به این وزارتخانه است اما باز هم با توجه به حجم نیازهای آموزش و پرورش کفایت نمی کند و تلاش هایی از جمله رتبه بندی معلمان در حال انجام است.



** مطالبات معلمان و فرهنگیان تا پایان هفته معلم پرداخت می شود

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بخش عمده ای از مطالبات معلمان و فرهنگیان تا پایان هفته معلم خبر داد.

وی گفت: درباره قسمت اول مطالبات معلمان اقدامات خوبی انجام داده ایم و تا آخر هفته معلم باوجود مشکلات مالی، بخش عمده مطالبات نوع اول پرداخت می شود.

فانی در پاسخ به اینکه چرا معوقات حق التدریسی ها پرداخت نشده است،افزود: جلسه ای را با سازمان مدیریت داشتیم و مقرر شد مطالبات حق التدریس های دی ، بهمن و اسفند پرداخت شود و در این باره تخصیص اعتبار صورت گرفته و روز یکشنبه قرار است به استان ها ابلاغ شود.

وزیر آموزش و پرورش کمبود اعتبارات را علت اصلی پرداخت نشدن حق التدریس معلمان دانست و گفت: در سال 93 زمانی که حقوق بهمن ماه را پرداخت کردیم صد درصد اعتبارات آموزش و پرور ش اختصاص یافت و برای اسفند اعتباری نداشتیم و با تلاشی که شد توانستیم حقوق اسفند را نیز پرداخت کنیم و به همین دلیل از بخشی از مطالبات جا ماندیم.

فانی افزود: حق الزحمه نظارت بر امتحانات و بخشی از پاداش پایان خدمت و چند مورد دیگر از مطالبات معلمان تا پایان هفته معلم پرداخت می شود.

وی درخصوص نظام هماهنگ پرداخت گفت: این نظام در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری انجام می شود و برای همه کارکنان دولت متناسب با این قانون باید احکام صادر شود و پرداخت ها صورت گیرد.

فانی افزود: در بعضی دستگاه ها، پرداخت هایی در فیش های حقوقی داریم که در آموزش و پرورش نداریم و ما پیگیری کردیم تا بخشی از این پرداخت ها صورت گیرد که این امر در حال پیگیری و انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار