امام جمعه ابرکوه گفت: انتظار این است که رئیس جمهور دولت تدبیر و امید، مدبرانه‌تر به ایراد سخن بپردازد.
کد خبر: ۳۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 03 May 2015

به گزارش تابناک یزد، از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، ظهر دیروز در مراسم نکوداشت هفته کار و کارگر در بخش بهمن ضمن گرامیداشت این مناسبت و تقدیر از کارگران، تلاش کارفرمایان متعهد را در راستای اهداف، اصول و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی توصیف کرد و  افزود: کارگران نه فقط در این تلاش زمینه توفیق دنیایی بلکه زمینه سعادت اخروی خود را هم فراهم می‌کنند و کارشان با معنویت همراه است.

وی همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور بیان کرد: به نظر می‌رسد اظهارات آقای روحانی که گفته است: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست و ....، ناشی از جوزدگی توسط بعضی اطرافیان باشد.

حسینی ادامه داد: اظهارات ایشان، خود نوعی بی‌تدبیری در گفتار است زیرا اسلامیت نظام یک شعار نیست بلکه ماهیت این نظام است که برخاسته از هویت و ماهیت انقلاب اسلامی است.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر به فرموده حضرت امام خمینی (ره)، حکومت، فلسفه عملی تمامی فقه است؛ سرآمد شئون اجتماعی فقه نیز دو اصل مهم و قرآنی امر به معروف و نهی از منکر است و اگر بنا باشد رئیس جمهور ما در بحث  امر به معروف و نهی از منکر، اما و اگر داشته باشد و معتقد باشد که پلیس باید قانون را اجرا کند و موظف به اجرای اسلام نیست، جای تامل دارد.

امام جمعه ابرکوه بیان کرد: وقتی خروجی این حرف را ملاحظه می‌کنیم، این کلام را در شأن رئیس جمهور که شخصیتی مجرب، با سیاست و با کیاست است، نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: ماموریت ذاتی و قانونی پلیس، برخورد با ناهنجاری‌ها و هنجارشکنان است و عبارت دوم این ماموریت هم به معنای نهی از منکر است و اصولا قانون در نظام جمهوری اسلامی به معنای قانون اسلام است و به این دلیل، ماموریت پلیس نمی‌تواند جدای از اسلام باشد.

حسینی افزود: تشکیک در هدف و وظیفه پلیس چه معنایی دارد جز اینکه مامور با خود بگوید که اگر موظف به اجرای اسلام نیستم، پس تاکنون چه کار کرده‌ام؟ اگر فقط موظف به اجرای قانون هستم، مگر قانون در نظام اسلامی لحاظ  و رعایت حلال و برخورد با حرام نیست؟ پس تفکیک قانون از اسلام چه معنا دارد؟

وی ادامه داد: انتظار ما این است که رئیس دولت تدبیر و امید، مدبرانه اظهارنظر کند زیرا خروجی اینگونه سخنان، پلیس را در برخورد با ناهنجاری‌ها مردد می‌کند و به او کمکی نمی‌کند و از طرفی جسوران هنجارشکن را جری‌تر و دشواری اجتماعی را برای نظام اسلامی مضاعف می‌کند.


فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار