عضو شورای شهر بندرعباس از صنایع غرب بندرعباس خواست تا در ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی تخصصی در بندرعباس مشارکت کنند.
کد خبر: ۳۰۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 29 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسلام باوقار ظهر امروز در نشستی با موضوع بررسی راه‌های توسعه متوازن شهرستان بندرعباس اظهار کرد: صنایع متعددی در غرب شهر بندرعباس مستقر هستند که سالیانه درآمد بسیار بالایی از این استان به دست می‌آورند و در عین حال شمار قابل توجهی از نیروهای کار استان در این صنایع مشغول کار است که نیاز به مراکز درمانی، بهداشتی و تفریحی دارند.
 
وی با بیان این که توسعه سرمایه انسانی تنها محدود به تأمین معیشت او نیست، افزود: انتظار می‌رود که صنایع و شرکت‌های مستقر در غرب شهر بندرعباس نسبت به توسعه این شهر کمک کرده و گامی در راستای بهبود وضعیت خدمات درمانی، بهداشتی و تفریحی و ورزشی مردم بردارند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: همت جمعی صنایع و شرکت‌های غرب شهر بندرعباس برای تکمیل لااقل یک پروژه بهداشتی و یا درمانی یا ورزشی در استان در طول سال فشار مالی سنگینی را نیز به این واحدهای صنعتی و خدماتی وارد نمی‌کند اما تأثیر چشمگیری در توسعه شهر بندرعباس و بهبود شرایط زندگی کارکنان و کارگران شاغل در این واحدها خواهد داشت.
 
باوقار خاطرنشان کرد: صنعتی که در غرب شهر بندرعباس 3 تا 5 هزار نیروی کارمند و کارگری دارد، نباید نسبت به مقوله بهداشت و درمان، سلامت و یا ورزش آن بی‌توجه باشد بلکه ساخت یک مجموعه ورزشی و تکمیل تدریجی بخش‌های مختلف آن و یا ساخت یک مرکز درمانی و یا کمک به زیرساخت‌های موجود در آن هزینه زیادی را طلب نمی‌کند اما سبب دلگرمی پرسنل و رشد شاخص‌های مختلف شهر بندرعباس می‌شود.
 
وی به اجرای چنین پروژه‌هایی از سوی صنایع دیگر استان‌ها در شهرهای همجوارشان اشاره و گفت: در استان اصفهان، بوشهر، مرکزی، فارس و ... موارد این‌چنینی فراوانی وجود دارد که صنایع با احساس وظیفه نسبت به سلامت پرسنل و کارگران خود نسبت به ساخت و توسعه اماکن ورزشی و یا بهداشتی و درمانی اقدام کرده‌اند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: نمایندگان استان باید در برنامه ششم توسعه پیشنهادات خود را در زمینه مکلف کردن صنایع بزرگ به ایجاد برخی زیرساخت‌های مورد نیاز رفاه پرسنل خود را در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس ارائه کنند تا به عنوان وظیفه‌ای قانونی به این صنایع ابلاغ شود.
 
باوقار در عین حال از ادارات مرتبط با این بخش بخصوص راه و شهرسازی نیز خواست تا در صورت وجود تقاضایی از سوی صنایع برای اختصاص زمین به این منظور، با این آنها همکاری کنند تا در سایه یک حرکت جمعی بتوان میزان برخورداری مردم استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس را به امکانات بهداشتی و درمانی افزایش داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار