مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: چهار هزار و 956 قلم کالای غیر استاندارد از دوغ تا مصالح ساختمانی در استان طی شش ماهه اول سال جاری، توقیف و معدوم شد.
کد خبر: ۳۰۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 01 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عیسی باقر زاده همایی در جمع خبرنگاران  افزود: با اجرای طرح نظارت بر مراکز عرضه کالا و خدمات تعداد چهار هزار و 956 کالای فاقد نشان ملی استاندارد یا پایین تر از حد استاندارد که در آزمایشگاه های اداره کل استاندارد پس از آزمون فاقد کیفیت لازم تشخیص داده شده شناسایی و از دسترس عموم خارج شد.
 
وی عنوان کرد: عمده‌ترین کالاهای توقیف شده شامل انواع دوغ ،آب لیمو، رب گوجه، خیارشور، ظروف ملامین، مصالح ساختمانی و شیرآلات بهداشتی بوده است که برابر تبصره 5 ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد مبنی بر توقیف و معدوم سازی کالاهای غیر استاندارد موارد فوق پس از توقیف و کسب دستور مراجع قضایی معدوم سازی شد.
 
این مقام مسئول با اشاره به اهداف و وظایف اداره کل استاندارد در خصوص نظارت بر کالاهای دارای نشان استاندارد اجباری اظهار کرد: استفاده از کالای با کیفیت حق مسلم شهروندان است و اداره کل استاندارد هرمزگان در راستای اهداف سازمانی خویش تمام سعی و تلاش خود را جهت انجام بهینه مسئولیت های خویش بکار بسته و همواره نظارت دقیق خویش را بر تولید و عرضه کالاهای دارای نشان استاندارد بکار می بندد.
 
باقرزاده همایی تاکید کرد: : درج کد ده رقمی در پایین نشان ملی استاندارد اجباری است و همشهریان عزیز برای اطمینان از استاندارد بودن کالاها و نشان ملی استاندارد می توانند کد ده رقمی درج شده را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال نمایند و از صحت استاندارد بودن محصول مورد نیاز خود آگاهی یافته و مطمئن شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار