مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان گفت: تمامی مهمانسراهای ادارات شهرستان چابهار برای توسعه و رونق هتل ها، مهمانپذیرها و اماکن اقامتی باید تعطیل و به بخش خصوصی برای درآمدزایی واگذار شود.
کد خبر: ۳۰۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 01 October 2016
کامبیز مشتاق گوهری گفت: سیستان وبلوچستان در سال 1396 به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان تعریف شده است و دولت برای رونق و توسعه صنعت گردشگری در حال تلاش است.
وی افزود: استانداری سیستان و بلوچستان با همکاری ادارات استان عزم جدی برای رونق کسب و کار در حوزه گردشگری دارد و اجازه نخواهند داد در شهر گردشگری مانند چابهار با در اختیار گذاشتن رایگان مهمانسراها به مسافران از توسعه هتل ها و اماکن اقامتی و در نتیجه ایجاد اشتغال جلوگیری شود.
وی گفت: فعالیت رایگان مهمانسراها مانع رونق صنعت گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه، ساخت و تجهیز اماکن اقامتی می شود و کسی در بندر چابها رغبتی برای ساخت هتل نخواهد داشت.
وی ادامه داد: شهرستان چابهار به دلیل واقع شدن در دهانه آب های اقیانوسی و دارا بودن ساحل شنی، ماسه ای و صخره ای مکانی مناسب برای تفریح و گردش است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان بیان کرد: چابهار بیش از 400 اثر تاریخی، باستانی و منطقه تفریحی و گردشگری دارد که می تواند برای هر گردشگر و مسافر داخلی و خارجی جذاب باشند.
مشتاق گوهری افزود: روستای تاریخی طیس با آثار تاریخی فراوان و قلعه پرتغالی ها، باغات موز و میوه های گرمسیری، کوههای مینیاتوری، درختان انجیر معابد یا کرگ، غارهای بان مسیتی و دهها اثر تاریخی و باستانی بخشی از مناظر زیبای چابهار برای تفریح و گردش است تا مهمانان در این شهر اقامت خوشی را داشته باشند.
وی از تغییر نام قلعه پرتغالی ها در روستای طیس به نام قلعه طیس انتقاد کرد و افزود: نباید نام و هویت اثر تاریخی بخاطر برخی مسائل سلیقه ای تغییر پیدا کند.
وی ادامه داد: اعتبارات ویژه ای برای مرمت و نگهداری آثار تاریخی سطح استان سیستان وبلوچستان اختصاص پیدا کرده است و از 25 میلیارد ریال سال قبل به 170 میلیارد ریال رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار