در آیینی محمد قادری به‌ عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد معرفی شد.
کد خبر: ۳۰۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 02 October 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس : عصر امروز با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرماندار لامرد، مسؤولان اداره‌ها و نهادهای مستقر در این شهرستان، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد برگزار شد.

در این آیین معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد جذب حداکثری هنرمندان را مدنظر داشته باشد و به‌طور یقین بدون داشتن نگاه سیاسی در جذب هنرمندان موفقیت حاصل می‌شود.

صابر سهرابی افزود: امیدواریم مجتمع فرهنگی هنری زنده‌یاد دکتر حیاتی در شهر لامرد که برای احداث آن تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در سه سال گذشته بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط بخش خصوصی در قالب انجمن‌های فرهنگی و هنری در استان فارس برگزار شده است گفت: در سال 95، 95 درصد از برنامه‌های فرهنگی هنری توسط بخش خصوصی در قالب انجمن‌های فرهنگی و هنری با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شده است.

در ادامه فرماندار لامرد نیز با بیان اینکه، هنر مهم‌ترین و مؤثرترین پیام برای فرستنده و گیرنده است گفت: ظرفیت‌های هنری در شهرستان لامرد بالاست اما امکانات جوابگو نیست.

عبدالله حسینی افزود: به مجتمع فرهنگی هنری زنده‌یاد دکتر حیاتی اعتبار اختصاص یافته است و باز نیز به آن اعتبار اختصاص خواهیم داد تا هرچه سریع‌تر گشایش یابد و تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت تا فرهنگ بر محور دین به اوج خود برسد و به‌یقین باید هنر انقلاب را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ هشت سال دفاع مقدس را به‌وسیله هنر می‌توان راحت‌تر به آیندگان سپرد.

محمد قادری رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد نیز تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه هنرمندان است.

وی در ادامه به ارائه مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری مدنظر در طول مدت مسؤولیت خود اشاره کرد.

محمد هنرپیشه رئیس پیشین این اداره نیز بیان داشت: هدایت، به حمایت و نظارت از هنرمندان را در 10 سال خدمت خود توجه داشته‌ام و امور اجریی را بر عهده آنان قرار دادیم و در تمام عرصه‌ها از هنرمندان حمایت کردیم و قانون را ملاک عمل خود گذاشتیم و با ورود سیاست به عرصه هنر مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: بسیاری از روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری هم‌فکر من نبودند اما با تمام آنان کار کردم.

هنرپیشه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در عرصه فرهنگ و هنر لامرد کمبود امکانات و امکان هنری است.

رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد بیان کرد: در 10 سال گذشته 3 هزار و 200 برنامه که 21 برنامه آن ملی بوده است را برگزار کردیم و 9 سوگواره تعزیه کشوری در شهر لامرد انجام شد و دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کنونی و پیشین به این شهرستان سفر کردند.

هنرپیشه توضیح داد: تاکنون برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری زنده‌یاد دکتر حیاتی یک میلیارد و 320 میلیون تومان هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار