کد خبر: ۳۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 03 May 2015

سنگرسازان بی سنگر نقش مهمی در برداشتن موانع  رزمندگان درطول دفاع مقدس داشتندمراسم بزرگداشت یاد و خاطره یاد وخاطره جهادگران و شهدای سنگرسازان بی سنگر  مرند با حضور پرشور مردم در مسجد جامع مرند برگزار گردید.

این مراسم به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرند و آموزش و پرورش و باهمکاری سپاه ناحیه مرند در مسجد جامع شهر برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار گردید، حجت السلام والمسلمین نعمت زاده  امام جمعه مرند در مورد ترویج فرهنگ شهیدشهادت در جامعه  مطالبی بیان نمود و گفت:  امروز تامین آسایش و امنیتی که در جامعه با رهبری حضرت امام رحمت اله علیه و مقام معظم رهبری در دفاع ازاستقلال و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی به خاطر ایثار و فداکاریهای جوانان با ایمان و خانواده  های که جوانان برومند را در دامن خودشان تربیت و تحویل جامعه دادند می باشد .

حجت السلام نعمت زاده در ادامه افزود: دشمنان اسلام از اول پیروزی انقلاب با دست زدن به توطئه  های مختلف ترور، ترویج فرهنگ مبتذل فرهنگی و تهدیدو تحریم نتوانستند به اهداف شوم خود نایل شوند و این به پاس فداکاریهای شهدای گرانقدر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و شهدای جهاد(جهادسازندگی) با عنوان سنگرسازان بی سنگر هم نقش مهمی در دفاع از خاک و ایجادو برداشتن موانع  برای رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس داشتند که شهیدمحمدحسن کسایی  بعنوان فرمانده مهندسی رزمی گردانهای جهادکشاورزی استان ومهندس حاج بهروز پور شریفی طراح و سازنده پل خیبر و سایر شهدای جهاد و

هشت سال دوران دفاع مقدس و در حال حاضر نیز انتقال فرهنگ شهید و شهادت درجامعه مخصوصاً نسل سوم انقلاب اسلامی را در مقابل هرگونه تحریم و تهدیدات دشمنان اسلام بیمه می کند.

در ادامه  مراسم  حاج آقا افعی از جهادگران استان به نوحه سرایی پرداخته و همچنین حاج آقا کسایی برادر شهید کسایی به ذکر خاطره پرداخت.

گفتنی است شهرستان های مرند، جلفا و هادی شهر دارای ۲۸ شهید جهادگر بوده که سردار شهید حاج محمدحسن کسایی و سردار شهید حاج بهروز پورشریفی ازشهدای شاخص منطقه مرند به شمار می روند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :