رئیس حوزه هنری استان قم:
رئیس حوزه هنری استان قم گفت: در دوره‌های بازیگری تئاتر به دنبال تربیت بازیگر نیستیم، بلکه به دنبال تربیت هنرمند بودیم و برای تربیت هنرمند طبیعتاً باید خیلی شاخص‌ها را لحاظ کرد.
کد خبر: ۳۰۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷ 03 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، مجدالدین معلمی در اختتامیه چهارمین جشنواره هنرجویان تئاتر حوزه هنری استان قم درباره آسیبی که تئاتر کشور به آن دچار است سخن گفت و اظهار کرد: ما در حوزه نمایش دچار یک خلأ نسلی شدیم و باید برای تربیت یک نسل جدید برای نمایش پر افتخار تئاتر قم همت کنیم.

وی ادامه داد: لذا از ابتدای آغاز دوره‌های بازیگری تئاتر، ما به دنبال تربیت بازیگر یا تربیت افرادی که بتوانند در نقش‌هایی بازی کنند نبودیم. ما دنبال تربیت هنرمند بودیم و برای تربیت هنرمند طبیعتاً باید خیلی شاخص‌ها را لحاظ کرد تا یک فرد از یک به اصطلاح هنرجو و علاقمند به هنر نهایتاً به هنرمندی که بتوانیم از او آثار فاخری را ببینیم، تبدیل شود.

رئیس حوزه هنری استان قم در ادامه به فلسفه برگزاری جشنواره «اولین تجربه» پرداخت و بیان کرد: این جلسه خودش یک تمرین برای ماست که یاد بگیریم چطور اجرا کنیم، جایزه بگیریم، روی سن بیاییم، ناراحت بشویم یا ناراحت نشویم و به این نکته برسیم که هنرمند شدن چه سختی‌ها و چه مراحلی دارد.

معلمی به روند پیشرفت هنرجویان حوزه هنری در دوره برگزاری کارگاه آموزشی حوزه هنری قم اشاره کرد و گفت: جدیتی که در برگزاری سه دوره جشنواره پیشین وجود داشت در این دوره هم لحاظ شد. در طول چهار دوره به این پختگی رسیدیم که اکثریت کارها، حتی کارگردانی آثار را خود بچه‌هایی که آمدند اینجا و کار را از صفر شروع کردند، دست گرفتند. این اتفاقات این نوید را به ما می‌دهد که می‌توانیم به آن هدف اولیه که تربیت نسل جدیدی از هنرمندان نام آور نمایش برای قم است، برسیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار