نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بانک‌های خصوصی ما در کشور اسلامی ایران وام‌های با سود‌های زیاد می‌دهند، این بانک‌ها تاکنون صدمات زیادی به مردم و سیستم اقتصادی کشور وارد کرده‌‌اند.
کد خبر: ۳۰۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 09 October 2016

صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان در سیستان و بلوچستان و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی بانک انصار مراسم تودیع و معارفه سرپرست شعب بانک انصار در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد:  آئین اسلام ماموریت دارد که پیروان خود را در یک جامعه برتر ساماندهی کند و این جامعه برتر زمانی محقق می‌شود که ما از فرهنگ برتر، علم برتر، اقتصاد برتر و نظام برتر برخوردار باشیم.

وی افزود: قرآن کریم گاهی از جهاد مالی جلوتر از جهاد جانی یاد می‌کند و این نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد در اسلام است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: انسان امانت‌دار سرمایه است، لذا نباید رابطه خود را با اموال و سرمایه رابطه مالکیت قرار دهد.

وی ادامه داد: مشکل ما در حوزه اقتصاد این است که تصور می‌کنیم رابطه هرکس با دارایی و سرمایه‌اش رابطه مالکیت است، بنابراین در کشور در حوزه‌های مختلف از جمله سیستم بانکی، سازمان‌ها، محیط‌های بازاری، موسسه‌ها، کشاورزی و تولید هر کدام به صورت مستقل و جزیره‌ای عمل می‌شود.

وی افزود: اگر اصل را براساس شیوه تولید، توزیع و مصرف درست قرار دهیم و همه مجموعه‌های فعال در کشور در تعامل با یکدیگر خود را امانت‌دار سرمایه بدانند، نظام اقتصادی صحیح مدنظر اسلام در کشور شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز آنچه در کشور ما به عنوان نظام اقتصادی وجود دارد، نظام اقتصادی مبتنی بر مبانی اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال است که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده، اما تاکنون در عرصه عمل آن‌گونه که باید به فرمایشات رهبری جامه عمل پوشانده نشده است، تصریح کرد: نظام اقتصادی دینی ما اعتقاد دارد که ارتباط انسان با سرمایه مبتنی بر مالکیت مطلق نیست، بلکه مبتنی بر مالکیت نسبی و مبتنی بر توزیع و تولید است.

امام جمعه زاهدان گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به صورت عملی به این باور برسیم که سرمایه‌های در اختیار ما امانت است.

سلیمانی افزود: مشکل ما این است که خیال می‌کنیم رابطه ما با سرمایه‌ای که امانت مردم بوده و به دست ما سپرده شده، رابطه مالکیت است، بنابراین با این سرمایه ساختمان‌های چندین طبقه‌ای ضد زلزله می‌سازیم و نمونه آن ساختمان‌های مجلل بانک‌ها در بهترین مناطق تهران است.

وی گفت: بانک‌های خصوصی ما در کشور اسلامی ایران وام‌های با سود‌های سی و چند درصد می‌دهند، این بانک‌ها تاکنون صدمات زیادی به مردم و سیستم اقتصادی کشور وارد کرده‌‌اند.

در این مراسم از زحمات محمدرضا احمدی مدیر شعب سابق بانک انصار در این استان تقدیر و صالح خواجه محمودی به عنوان مدیر جدید شعب بانک انصار معرفی شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار